Jsou projevy, činy či postoje, které můžeme dělat na začátku, ale stejně tak i v průběhu působení v MLM společnosti, a které nám moc nepomůžou.
1. Fanatismus
V MLM jsem od roku 2010 a jednu ze zásadních chyb, které jsem v tomto oboru i já sama dělala, je fanatismus. A to doslova. Mám pocit, že každý nováček v MLM se chová jako zamilovaný. Vidí vše v růžových brýlích a jeho „síťák“ a příležitost je to nejlepší na celém světě! Přeci neexistuje lepší příležitost, jak změnit svůj život k lepšímu!
Zpětně to chápu. A chápu také reakce lidí v okolí tohoto člověka, že je to spíše odrazuje. Přílišná horlivost, fanatismus a tlak vyvolává protitlak.
2. Chybí kritické a podnikatelské myšlení
Škoda, že lidé nemusí do tohoto byznysu moc zainvestovat. Kdyby vstupní náklady byly třeba půl miliónu korun, pak by si válení u vody třeba hned rozmysleli. Přemýšlení, jestli se mi chce něco udělat vzhledem k návratnosti investice, by mohlo být velice rychlé.
Kritické myšlení chybí snad 80% lidí, kteří MLM dělají. Každý byznys má své výhody a nevýhody. Dívat se na něj jen růžovými brýlemi se v dlouhodobém měřítku nevyplatí. Je potřeba se dívat na své produkty vzhledem k vývoji trhu, trendům a v dnešní době automatizaci a robotizaci. Bude můj obor vzhledem k Průmyslu 4.0 potřebný? Nebo mé produkty? Co konkurence, s čím novým přichází? Jsem v oboru, který je stále v trendu nebo už má po? Odpovězte si sami…
3. Lpění na lidech
Problémem je emoce zvaná strach ze ztráty a strach z odmítnutí. Jsou to naše velmi silné emoce provázející lidstvo po tisíciletí. V určitých obdobích znamenalo vyloučení ze společnosti a smrt. Dnes již žijeme v jiné době, nikomu se hlavy nesekají za jiný názor (teda většinou).
Tato cesta je o změnách a posunu a to znamená i změně lidí kolem nás. Ne nadarmo se říká: „Kdo chce získat lepší, musí opustit to dobré“.
4. Málo aktivit
Čím méně aktivit lidé mají, tím více prosí a přemlouvají. Naslibují hory doly jenom pro to, že člověka potřebují a že „nemají do čeho píchnout“. Jedinou jistotu v byznyse je plný diář a práce na sobě.
Bohužel přemlouvání druhých lidí pokřivuje tento obor a „háže špatný stín“ na MLM.
5. Přemíra teorie a málo praxe
Jsou MLM, kde se účastníci stále školí, jezdí na semináře, načerpávají vnější motivaci, aby 2 dny po semináři něco udělali. Prosím vás, jestli potřebujete motivovat, pak to asi ze srdce dělat nechcete. Pouze logicky, chcete takzvaný pasivní příjem (= nic nedělat a mít peníze). A logika nefunguje dlouhodobě, jen krátkodobě. Asi vás zklamu, ale z velké pravděpodobnosti budete pouze průměrní. Asi tak jako většina zaměstnanců. To není myšleno zle, jenom to tak prostě je.
Je potřeba ze srdce chtít touto cestou jít (se vším, co tato cesta přináší). Vědět, co mi přinese, jakým člověkem se můžu stát a jakým překážkám budu čelit. Jaký životní styl budu žít a kam až mě to může dovést.
Mimochodem, osobní rozvoj se neučí v knížkách, osobní rozvoj se učí praxí. Lidé vám nastaví taková zrcadla a budou vám klást takové otázky, díky kterým se můžete rozvíjet „od nevidim do nevidim“. Jenom je potřeba do té praxe jít :).
Autor článku: Lucie Cieslarová