Máme ty nejlepší produkty! Máme ten nejlepší kompenzační plán! Jsme špička v oboru! Už všichni to dělají, jen vy ne, nebuďte blázen…
No a co?! Mně je to úplně jedno a vašim prospektům taky..
Většina distributorů v MLM používá v budování byznysu strategii podomních prodejců. Ta vychází z toho, že network marketing je o přesvědčování druhých o kvalitě produktu, o unikátnosti příležitosti, o bezkonkurenčním kompenzačním plánu nebo o prvenství v daném odvětví. Tito distributoři tráví pak celé hodiny studováním plánu odměn a ostatních zbytečných detailů, aby pak v „plné polní“ ze sebe mohli chrlit superlativy. Bohužel pro ně. Kdyby tak věděli, že se tímto způsobem připravují o většinu potencionálních obchodních partnerů…
Dejte jim šanci začít
Místo podrobného studia kompenzačních plánů, se ve vašich začátcích zaměřte na sponzorování lidí. Využijete svého přirozeného počátečního nadšení z byznysu a ušetřete tak své prospekty zbytečných faktů. Když se budete lidem snažit vysvětlit hned na začátku vše do detailu , včetně toho, jak funguje plán odměn, tak je zaručeně ztratíte. Budou si myslet, že váš byznys je moc složitý na to, aby s ním mohli vůbec začít.
Prodej přenechte Horstovi
Pro většinu z nás není prodej přirozenou nebo oblíbenou činností. Lidé prodej nesnáší. A navíc poznají, že se „snažíte“ mermomocí prodat. Jak jen zavětří něco, co páchne prodejem, utíkají na míle daleko a v mobilu zablokují vaše číslo. Pokud nejste rozený prodejce, nesnažte se prodávat, nemáte to zapotřebí. Prodej patří ostříleným hrdinům teleshopingu. Místo soustředění se na produkty nebo podniková data a superlativy, se zaměřte na prospekta a na to jak právě on může uspět s vaší mlm společností. Lidé si přehrávají v hlavě film, co se týče důležitých rozhodnutí. Hlavní roli v tomto filmu hrají oni sami. Pokud uvidí sami sebe jako někoho, kdo studuje stohy materiálů, aby pak naháněl lidi na ulici, ukončí natáčení. Ukažte lidem, jak na začátku vydělat pár korun v pár snadných krocích. Takový scénář si v hlavě umí přehrát každý a otevře se vaší příležitosti.
Lidé nemají rádi okaté nabízení zboží.
Nesnažte se být pefektní
- Jak už jsem psal, neučte se vše o vaší příležitosti, odvádí to vaše zaměření špatným směrem. Všechny potřebné znalosti nabudete časem a praxí.
- Místo toho se při prezentacích zaměřte na produkty třetích stran a na to, že úplně každý je může používat. Tyto produkty budou rádi a bez nároku na honorář pracovat pro vás.
- Zaměřte se na tým, kterého budou vaši prospekti součástí. Ukažte jim, že v týmu jsou úplně stejní lidé jako oni sami.
- Při prezentaci buďte sámi sebou, ukažte prospektům, že nemusí být zrovna profesionálními řečníky, aby mohli uspět.
- Nebuďte perfektní. Když sem a tam uděláte chybu, uvěří vaše publikum tomu, že jste také obyčejný člověk a když to dokážete vy, tak že oni mohou také…
1 Comment
Jane, co přesně myslíte těmi „produkty třetích stran“? asi tuším,ale raději mi to napište jasněji:-) díky vřele Pája…mediclient@email.cz