Ahoj Jirko, jsem moc rád, že téměř po roce od spuštění první vlny Revolučního marketingu s Tebou mohu udělat další rozhovor! Řekni nám pár slov o sobě, kdo jsi a co děláš pro ty, kteří Tě neznají.
Ahoj Honzo. Jsem koučem síťového marketingu. Pomáhám lidem v MLM používat nové strategie, postupy, dovednosti a znalosti, tak, aby dosahovali svých cílů rychleji a snadněji. Stručně řečeno, aby vydělávali v kratším čase více peněz. Je to jednoduché. Rychlejší učení vede k rychlejšímu vydělávání peněz. Za každým úspěchem je správná strategie.
Co je to Revoluční marketing, o kterém teď všichni podnikatelé v síťovém marketingu mluví a v čem se liší od té první verze, které proběhala v roce 2013?
Revoluční marketing je komplexní transformační on-line vzdělávací systém, který svým pojetím přináší doslova změnu paradigmatu. Je to něco co tu chybělo a potřebuje to vlastně každý, kdo chce v síťovém marketingu uspět. Neříkám, že jsem jediný na světě, kdo ví co a jak dělat, ale neznám žádný zdroj, kde by u nás mohl zájemce takové informace získat. V této nové verzi přibydou nová témata z oblasti líderšipu a více jsme zapracovali na tom, aby celé pojetí bylo více komunitní, s ještě lepší podporou. Líderšip je největším magnetem. Jakmile to člověk pochopí a zapracuje do praxe, tak ho lidé začnou sami vyhledávat a chtít s ním spolupracovat.
Jako podnikatele mě zajímají výsledky – jakých reálných výsledků jsem schopen s Revolučním marketingem dosáhnout, půjdu-li krok za krokem?
Samozřejmě, souhlasím s tebou. Má smysl se zabývat jen tím, co přináší výsledky. Každý je jiný, každý má jiné schopnosti, očekávání a každý se do podnikání pustí s trošku jinou vervou. Pro toho kdo je ochoten vše nastudovat a pak se pustit do intenzivní akce je velice reálně se dostat během jednoho roku na příjem aspoň 50 000 Kč měsíčně. Některým se v loňském ročníku podařilo dosáhnout i více než dvojnásobné částky. Velmi podstatné ale je, že když síť budujete s pochopením toho, co a jak děláte, tak příjem je pak stabilní.
Máš nějakou konkrétní případovou studii z minulého ročníku, jaké výsledky přinesl jeho účastníkům?
Ano. Například kolega Radek (40 let), když si Revoluční marketing koupil, se po 14 letech podnikání v síťovém marketingu nacházel v určité krizi. Dokonce na něj byla uvalena exekuce a přišel o dům. Příjmy spadly na minimum, tým se nacházel v troskách. Začal studovat, několikrát jsme se sešli a on se pustil do práce. 100 000 měsíčně překonal po cca 10 měsících. Brzy chce tuto částku zdvojnásobit. Nepochybuji o tom, že se mu to podaří.
Když jsme se naposled setkali osobně, prozradil jsi mi, že jsi dostal „padáka“ od své bývalé MLM společnosti i přesto, že jsi byl 2x vyhlášen jejím nejlepším sponzorem. Co se prosím tě stalo?
Ano. Je to tak. Firmě, s kterou jsem spolupracoval, se nelíbil způsob jak jsem Revoluční marketing nabízel (odměňovací způsob) a ukončili se mnou spolupráci. Pravdou je, že jsem opravdu porušil některé ustanovení obchodních podmínek a mohlo na to být takto nahlíženo. Pracoval jsem na Revolučním marketingu více jak rok a během té doby jsem si pomalu uvědomoval, že už chci v kariéře určitou změnu. Takže toto ukončení činnosti mi přišlo jako signál, že mám takovou změnu udělat. Zajímavé je, že před dvěmi týdny mi firma oznámila, že mi členství mi obnovili.
Je Revoluční marketing vůbec vhodný pro všechny MLM společnosti?
Ano. Určitě. Ve všech společnostech lidé potřebují umět prodávat, sponzorovat, koučovat, vést, komunikovat, zabývat se motivací a sebedůvěrou. Revoluční marketing obsahuje principy, které jsou univerzální.
Zajímají mě trendy – co bude určující do budoucna pro MLM průmysl?
Předpokládám, že v příštích 10 letech obratově síťový marketing naroste více, než za předchozích 50 let. Vstupujeme do profesionální éry. Amatéři nemají šanci. Používání sponzorování pomocí rozhodovací fáze a koučování, které učím ve svých programech, budou základní dovednosti všech úspěšných networkerů. Kdo se to nenaučí, nebude součástí tohoto boomu. Je pravděpodobné, že během 10 let zmizí označení pyramidový prodej, tak jak se to stalo v průmyslu franšíz. Pracovat sám na sebe je megatrendem už nyní a vývoj bude v tomto směru pokračovat. I klasické firmy budou více a více přebírat prvky síťového marketingu. Obrovskou cílovou skupinou budou důchodci, kteří si ještě více uvědomí, že stát se o ně nepostará a mnoho z nich se začne zabývat síťovým marketingem. Jen v USA se odhaduje, že by to mohlo být několik desítek miliónů lidí. Síťový marketing je byznysem 21. století.
V MLM je mnoho nováčků, co bys jim poradil, aby dosáhli co nejrychleji na stabilní příjem 10.000 korun měsíčně?
Poradil bych jim, ať se nechovají jako amatéři. Jak to je? Amatéři se nadchnou z výrobků a s tímto nadšením začnou hned oslovovat své známé. Většinou také hned skončí. To, co je na začátku nejdůležitější je vybudovat si sebedůvěru v úspěch, protože ta uvolní motivaci a ta umožní akci – práci. K úspěchu potřebují správnou strategii a potřebují kouče. Za to jsou vlastně lidé v síťovém marketingu placeni – za to, že lidi ve svých týmech koučují. Je to zásadní dovednost pro úspěch. Pokud budou používat špatnou strategii, tak se mohou rozkrájet na kousky a stejně neuspějí. Poslední věta – investujte do svého vzdělání, buďte pokorní – tzn. učenliví.
Existuje v MLM doopravdy něco takového jako pasivní příjem nebo jde jen o pohádku ziskuchtivých distributorů podle vzoru „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“?
Není to pohádka. Pasívní příjmy existují, ale málokdo ví jak jich dosáhnout. Podívej se na nejúspěšnější networkery v jednotlivých firmách. Ti kdo je nasponzorovali mají všichni pasivní příjmy. Pasivní příjmy v síťovém marketingu dosáhne ten, kdo má v týmu nezávislé lídry. Kdo to je nezávislý lídr? Je to lídr, který ví, co má dělat a je schopen to dělat i bez pomoci svého sponzora. A co to je, to, co má umět? Mohl bych to zestručnit do tří slov – prodávat, sponzorovat a koučovat (vést). Realitou je, že sponzorovat a koučovat umí málokdo.
Děkuji za rozhovor.