Miluji tuto otázku. Nechává mne absolutně klidným, pač jsem ji slyšel minimálně 100 krát. Těším se, jakou zkomolenou definici vyslechnu tentokrát.
Musím se přiznat: dostávám ji rád, páč piluji své komunikační dovednosti (poklepání po rameni). Na tuto otázku je spousta receptů jak ji uvařit, stačí si jen vybrat. Samozřejmě každý je v jiné fázi, a někdo takové zkušenosti nemá, a při této otázce může vlastní reakcí vrhnout nekalý stín na svůj byznys.
Mrkneme na základní chyby argumentace
- Emoce – důležité je nechat je na uzdě. Pokud vás tato věta vytočí, nahrává to do pocitů pravdy osoby, která vás sejmula.
- Slovní průjem – přemotivovaný výklad, kdy písmenka z pusy lítají razancí kulometu formou monologu. Protistrana vám všechno odkejvá, ale otázka je, zda výklad o pyramidě opravdu pochopila?
Názor vzniká na základě zkušeností, subjektivních domněnek a okolních informací. Sám nejsem dokonalý a všichni máme zkreslené představy o spoustě věcí.
Teď tvrdá praxe: Znáte ten pocit, když prezentujete a vysvětlujete kvalitní produkt a odměňovací systém a najednou přijde TA otázka: „Není to náhodou nějaká pyramida?“
Jak prakticky argumentovat pro „normální lidi“, co se chovají slušně, a trochu ráznější metody pro ty, co vás chtějí setřít.
Základní pravidlo číslo jedna, základní pravidlo číslo jedna, základní pravidlo číslo jedna.
Proč je to napsáno 3 krát? Protože zkušenost je taková, že lidé kývou. Ano, to je důležité, ale když přejdeme na praxi, tak se to moc nedodržuje. A jaké to pravidlo číslo jedna ve skutečnosti vlastně je?
Nejdřív položit otázku, JAK to vlastně myslí.
„Jak to myslíte, že je to pyramida?“
„Nejlíp že se mají jen ti nahoře?“
„Dobře chápu. Ukážu vám příklad v praxi. Vy děláte v této firmě, že ano?“
Ano
„Kdo je nahoře?“
Majitel firmy
„Pod ním?“
Ředitelé a tak to pokračuje dál……
„Jaký to má tvar?“
Pyramidy
„A kdo se má nejlíp?“
Majitel
„A co vás motivuje dělat v pyramidě?“
hmmmmm…………………..
Ostřejší jednání:
„Kde vidíte pyramidu? My jsme v Egyptě?“
„Opravdu víte co je to pyramida, nebo jen opakujete co říká dav?“
„Máte nějakou těžší otázku, nebo vám, jako inteligentnímu člověku, mám vysvětlovat co znamená pyramida?“
To je celé. Finito.
Někdo si řekne: hm dobré a jiný zas: tak to bych chtěl vidět, kdyby mu někdo řekl toto.
Výzva: Kdo si myslí, že bych ho nedokázal odargumentovat, tak vsadím 1 Kč (rozumějte, jednu celou korunu českou!) oproti pivu, které byste vyhráli, pokud bych to nedokázal.
Kdo má pro strach uděláno, napíše mi na email rozvoj(tečka)info(zavináč)seznam(tečka)cz, a jako bonus dostane otázku pro negouše, kterou když mu řekne, tak bude čumět jak puk a dloooooouze přemýšlet co říci.
Tak to je asi vše, pokud vás napadá něco na toto téma, tak se vyjádřete.
3 Comments
Ke kritikám či kritikům, které můžeme vidět často na internetu nebo slyšet jejich negativní komentáře, zde mé stanovisko:
To je přece letadlo, pyramida a podobné negativní srovnání, mi často padá na hlavu, když začínám představovat svůj „produkt“
Zde se přímo naskýtá otázka, co si asi tito písálkové / kritici přitom myslí, když se takto negativně o věcech vyjadřují, přesto že vůbec nevědí, o co jde.
Jsou to zpravidla lidé, kteří nejsou úspěšní (a nikdy také nebudou)
Proč jsou neúspěšní?
Protože nechtějí postoupit „to“ neznámé riziko u nových věcí, trendů, a okamžitě vrhají negativní světlo na vše, co neznají. Ačkoliv „tu“ novou věc ani poznat nechtějí, hledají hned a všude, kde je zakopaný pes, kde jsou s tím spojené problémy etc.
Neexistuje žádný problém, neexistuje žádný zakopaný pes.
Existuje jen jedno: ROZHODNUTÍ !!!
Mám být u toho nebo nemám?
Pokud nebudu, OK
Pokud ANO, taky OK
Co mohu ztratit? Kde hrozí nějaké riziko?
V nejhorším případě můžu ztratit svoje „nasazení – zápočet“
Kdo není ochoten investovat nějaký malý obnos do své budoucnosti, pro svůj úspěch, ba dokonce možnou finanční nezávislost, ten je na tom absolutně špatně a sotva bude mít i ten malý obnos na „vstupné“.
Neměl by ale také o věcech, kterým vůbec nerozumí, negativně mluvit a dělat vše možné, aby svými negativními výroky na sebe upozornil.
Což je jediné, čeho chce dosáhnout aby ostatní přesvědčil, že se jedná o špatnou věc. A nadále bude raději svých 8 hodin denně „odmakávat“
Pro Honzu BJ Bureš. Zeptej se těch lidí, jaké mají možnosti a budoucnost. Většina si jich stěžuje nato co má. Na zaměstnavatele, na namáhavou práci, na málo peněz, na nedostatek volna atd. Otázka pro ně zní, chceš to nějak řešit?
MLM to vše řeší. Je to podnikání jako každé jiné, jen s tím rozdílem. Minimální rizika a minimální náklady. Pokud toto nepochopí nemá cenu se s nimi o tom bavit. Oni totiž nechtějí problémy na které si stěžují řešit.
Pyramida a letadlo jsou pro mnoho lidí axiomy – nezpochybnitelné pojmy označující cosi je přece všem naprosto jasné. Jenže to tak není. Nic není jasné a oponenti jen velice málokdy dokáží vysvětlit co je na pyramidě špatně – to je v článku dobře popsáno. S „letadlem“ je to složitější, protože ten kdo říká – je to „letadlo“ v 99% případů vůbec neví co to je resp. bylo „letadlo“.
V historii networkingu to de facto byly první verze toho, čemu se dnes říká „stolové systémy“ či „matrixy“. Vstoupili jste jako cestující, když jste sehnali další cestující byli jste letuškou, později stevardem, pilotem a nakonec kapitánem a brali jackpot.
Za socialismu to hráli taxíkáří, vexláci, ale i armádní důstojníci či straničtí aparátčíci.
Jak naložit s oponentem?
Platí zásadní pravidlo – rozhovor vede ten, kdo se ptá!
Je tedy nejlepší použít švandrlíkovské „A čo vy si, Kefalín, predstavujete pod takým pojmom absurdné“ tedy v parafrázi: „Aha, mohl byste mi to, prosím, vysvětlit. Nerozumím kde v tom vidíte pyramidu, letadlo, podvod, hru……..?????“