Stále se ještě divíte tomu, že je možné získávat kontakty online, elegantně a bez zbytečného nahánění lidí? Pak pozorně čtěte tento příspěvek. Odhalím vám koncept blogování pro MLM.
Blogování je univerzální online strategie a může mít spoustu podob podle toho, jaký cíl sleduje. Chytrý networker, který se profiluje jako expert ve své oblasti zájmu, používá v praxi marketing přitažlivosti (též attraction marketing) – místo nahánění kontaktů „kde se dá“, přitahuje zájemce o MLM magnetickou silou. Celé kouzlo pak umocňuje osobním brandigem – budováním vlastního jména online, kdy se pro čtenáře blogu stává přirozenou autoritou.
Kouzelná formulka: Rozhodněte se, který typ lidí chcete přitahovat, zjistěte, jaké jsou jejich potřeby a přání nebo jaké řeší problémy a pak už jen vytvořte na svém blogu hodnotný obsah, který jim pomůže a poučí je o dáném tématu.
Tento koncept blogování a marketingu přitažlivosti lze použít na jakékoliv podnikatelské odvětví nebo obor včetně network marketingu.
Zvolte si ten správný trh
Co je jednoduší – přitáhnout k sobě člověka, který má vybudovaný pozitivní vztah k MLM nebo souseda od vedle, který neví, „která bije“?
Selský rozum vybral první možnost. Myslím, že se tedy shodneme na tom, že networkery, nepotřebujeme již více přesvědčovat o vhodnosti MLM jako dalšího zdroje příjmu.
Pravda je však taková, že 95% těchto networkerů, jsou neúspěšní. Proto hledají informace, jak uspět. Kupují odborné knihy, googlují a vyhledají hodnotné články na internetu.
Pak se lehce může stát, že „zabrousí“ na váš web, kde si přečtou článek o tom, jak snadno a rychle získávat kontakty přes Facebook…BINGO! Informaci, kterou jste na svém blogu poskytli, byla pro čtenáře tak přínosná, že jste si okamžitě získali jeho důvěru a respekt.
Gratuluji. Právě jste se stali expertem ve vaší oblasti zájmu. Vaším úkolem je teď přidávát a vytvářet neustále hodnotný obsah na blog. Tím rozšiřujete publikum vašich fanoušků…a někteří z nich vám budou natolik důvěřovat, že se zapojí do vašeho MLM týmu.
Ale já nejsem žádný expert…
Pamatujte si, že žádný učený z nebe nespadl. Vyberte jednu oblast, která pálí networkery a rozhodněte se, že se v ní stanete nejlepší. Postupně jak se v této oblasti budete prakticky vzdělávat, pomůžete sami sobě, tím pádem poroste i váš byznys a když o tom všem ještě napíšete na svůj blog, stanete se přirozeně autoritou v oboru.
Nemějte strach, expertních oblastí je v MLM opravdu mnoho. Např. offline marketing, online marketing, kontaktování, kontaktování po telefonu, sociální sítě, blogování, jak správně ukazovat marketingový plán, follow up – jeho strategie a taktiky, leadership, motivace, osobní rozvoj, time management, videomarketing, ppc reklamy…
Pokud půjdete více do hloubky, můžete zúžit vaše pole působnosti na určitý segment jako je např. Facebook a blogovat pouze o něm.
Zamyslete se, určitě sami naleznete spoustu dalších atraktivních oblastí. Možnosti jsou zde totiž neomezené.
Dejte si za cíl, že se stanete expertem v oblasti, kterou si zvolíte a soustavně na tom pracujte.
Obsah je král, problémy jsou jeho rádcové
Tajemství blogování pro MLM je ukryto v obsahu, který čtenářům předkládáte. Váš obsah musí představovat pro čtenáře jasnou hodnotu a to nejlépe v podobě praktických informací, rad, tipů a návodů, jak na to.
A pokud si nevíte rady o čem psát, zaměřte se na problémy. V efektivním řešení problémů se skrývá to pravé bohatství.
Zjistěte, co trápí nejvíce vaší cílovou skupinu a nabídněte jí pohodlné řešení. Bude vás za to milovat!
Tohle není blogování pro MLM
Kromě marketingu přitažlivosti, který jsem vám výše popsal, existuje také marketing odpuzování.
Zde uvádím klasický příklad „odpuzovače“. Přečtěte si jej a zamyslete se nad tím, jestli jde dohromady s konceptem blogování pro MLM:
Vlastníte webové stránky/blog, kde píšete o vaší mlm společnosti (v horším případě o více MLM). Tuto společnost do nebe vychvalujete. Chlubíte se tím, jaký má bezvadný kompenzační plán. Vyzdvihujete její produkty, které se sami prodávají. A nalezli jste tisích důvodů, proč by měli ostatní vstoupit.
STOP! V tomto případě plýtváte jen svou energií.
Stavíte do pozice lovce…a lovená zvěř se lovce přirozeně bojí a utíká od něj pryč.
Stalo se vám někdy, že vás kousl pes? Pokud ano, ztratili jste v něj důvěru. Stejné je to i u „lanaření“ do MLM. Stačí naznačit a jakoby se stalo…
Lidé nemají rádi okaté nabízení čehokoliv.
Blogování je běh na dlouhé traťi
Blogování patří mezi dlouhodobé online strategie. Proto s ním začněte co nejdříve. Zaměřte se na potřeby a problémy vaší cílové skupiny. Servírujte jí pravidelně hodnotný obsah a buďte vytrvalí… úspěch se poté sám dostaví.
_
3 Comments
dobry den, tady pisete jak se nema propagovat MLM…ale chyby tu jak se ma propagovat?
No jo, pane Furiš, to je sice hezké, že Vás budou lidé kontaktovat sami v ten moment, kdy už máte vybudovanou svoji „auru“ úspěchu, ale než ji člověk vybuduje, musí začít tím, že bude nabízet a „propagovat“. Vlastní zkušenost – kdysi dávno, je tomu tak půl roku, jsem také založil blog a čekal na ty davy prospektů… 2 se ozvali, ale to je asi všechno.
Já souhlasím Janem. Mnoho MLM společností pracuje systémem lovce. Kdo se nedá ulovit je naštván. Už zase mě někdo vyrušil z klidu. Zase mě někdo otravoval s pyramidou. Dejte si na ně pozor. Ti kteří se nechají ulovit musíme dále rozdělit. Na ty, kteří pochopí a pracují a na ty kteří „nepochopí“ a odcházejí. Tady si musíme položit otázku, proč nepochopili. Oni vstoupily do systému a zaplatily licenci. Byli přemluveni, ubiti argumenty „dobrého“ obchodníka? Nebo se jim nikdo nevěnoval a nenaučil je jak správně pracovat? Zkrátka odešli a máme tu další skupinu lidí kteří pomluví MLM. Nefunguje to. Zaplatil jsem, nic jsem nevydělal, lžou. Mnozí namítnou oni nejezdili na školení a na semináře. Měli možnost se vzdělávat, a to neudělali. To může být pravda. Jenže jaké jsou opravdové náklady na vzdělání o tom už se většinou nikdo nezmiňuje. Lovec loví a jde mu především o kořist. Je potřeba si uvědomit, že MLM je především vztahový marketing. Nejdříve musíme vytvořit vztah, vybudovat důvěru, a až potom prodat a nebo registrovat. Z lovení nám zůstane jen hrstka lidí. Z vytvořené důvěry máme silný tým. 90% lidí v této republice, je nespokojeno a hledají řešení. MLM odvětví je jedno z nich. Je to na nás jak se k tomu postavíme. Zda budeme lovit, vymlouvat námitky, ukecávat, a nebo budeme vytvářet vztahy.