Ahoj kamarádi :), dlouho jsem se s Vámi nepodělil o článek a rozhodl jsem se to napravit. Na úvod bych Vás chtěl poprosit, aby mi Ti, co pravidelně sledují Facebook blogu, napsali co Vám tam chybí, nebo co byste tam rádi našli. Buď na můj Facebook (Tomáš Karásek), nebo na email tomas.karasek11@gmail.com. Děkuji!
Tento článek jsem pojal malinko netradičně, je o tom, jakých základních chyb jsem se dopustil ve svém podnikání. Tyto chyby měly za následek můj konec v byznyse, proto si myslím, že by bylo dobré se s Vámi o ně podělit, abyste se jich mohli snadněji vyvarovat. Jdeme na to!
Špatně napsaný a nespravovaný seznam kontaktů
Když špatně spravujete kapitál ve firmě, jednoho dne zkrachuje. A přesně to se mi stalo. Seznam kontaktů jsem sice měl, ale byl dělaný opravdu z nutnosti, nestaral jsem se o něj a ani jsem ho nepoužíval.
Tato chyba měla za následek, že jsem si nikdy neodpočinul. Stále jsem přemýšlel jen o tom, koho mohu ještě oslovit.
Doporučuji seznam pravidelně aktualizovat (alespoň jednou týdně), a používat ho. Ulehčí Vám to práci.
Špatná organizace času
Špatné plánování a špatná organizace času může mít dva následky: buď se z toho zblázníte jen Vy, nebo s Vámi i Vaše struktura. Stanovte si „pracovní dobu“ a mimo ni nepracujte, zajistí to, že budete produktivnější a zbyde Vám více času na Vaše zaměstnání, podnikání, relax, nebo koníčky.
Výsledkem bude i to, že se většina Vaší struktury přizpůsobí systému práce, budou se podnikáním bavit a ne užírat. A není to o tom, že byste pracovali málo, pamatujte, že 20% správně využitého času přináší 80% výsledků.
2 hodiny denně radí pracovat Randy Gage, a stejným způsobem vybudoval svou firmu i Roman Hassmann.
Špatná komunikace ve skupině
Nepoužívání seznamu a špatná organizace času vede k nepříteli podnikání, a obecně moderní doby, stresu. Když je stresu moc, začnete samozřejmě přemýšlet, jak ho odbourat. Volno nepomáhá, protože žádné nemáte (stále přemýšlíte nad tím, koho oslovit). Takže se začnete vyhýbat práci, přestanete brát telefony a komunikovat se svou skupinou, což je začátek konce.
Teď už vím, že je důležité říkat vše na rovinu, mít vlastní názor a neuzavírat se do sebe. Pokud přinesete své skupině nějakou přidanou hodnotu, stmelí to Váš tým. Může to být například schůzka jednou týdně se zajímavou přednáškou, nebo hromadné shlédnutí hodnotného filmu a následná diskuze.
Nepochopení konceptu byznysu
Přečetl jsem spoustu knih, ale přesto jsem to dělal špatně. Nebudoval jsem totiž vztahy založené na důvěře. Vždycky, když jsem se se svou skupinou setkal, řešili jsme byznys, žádné společné zájmy, koníčky, nic takového, žádná přidaná hodnota. Koho by takové podnikání bavilo?
Jak to celé dopadlo?
Dopadlo to tak, že jsem nejdříve přestal komunikovat se sponzorem, a poté jsem přestal i pracovat. Myslel jsem na jedinou věc, proč bych měl do tohodle stresu přivádět někoho dalšího? Jen bych mu tím ublížil a určitě by mi za to nepoděkoval.
Záběr na závěr
V tomto článku jsem Vám sdělil 4 chyby, které jsem v MLM byznyse udělal. Nenapsal jsem ho proto, abyste si říkali, jak jsem neschopný, ale proto, aby se jich začínající podnikatelé vyvarovali a sponzoři nahlédli „do hlavy“ svých neaktivních členů týmu.
Doufám, že se článek líbil a přinesl Vám hodnotu!
Mějte se krásně a poučte se z mých chyb!
Tomáš
PS: už jsem viděli můj „nově oblečený“ inspirační blog? 🙂
1 Comment
Pěkný článek, je super, když se člověk dokáže ohlédnout zpátky a poučit se ze svých chyb. Kdybyste řešili, jestli je síťový marketing to pravé pro vás, doporučuji tento článek – http://vase-volba.cz/multilevel-marketing-7-duvodu-proc-ho-nedelat/