Network marketing je jednoznačně o prodeji. To však ale neznamená, že musíte být rození prodejci, abyste v tomto byznyse uspěli. V tomto příspěvku vám ukáži, jak jednoduše prodat cokoliv, ať už jde o produkt nebo vaší MLM příležitost. Informace, které zde uveřejňuji nezná nebo nepoužívá 95% všech podnikatelů, proto většina z nich do pěti let skončí!
Velké tajemství prodeje
Klíčem k úspěšněmu prodeji je zaměření se na přínos, který vyplývá pro zákazníka z používání daného produktu nebo služby. Drtivá většina prodejců a obchodníků se při prodeji zaměřuje na pouhý popis vlastností nebo výhod produktu či služby.
- Vlastnosti jsou hmatatelné součásti vašeho výrobku nebo služby.
- Výhody jsou výsledky, které ten výrobek nebo služba přinášejí.
- Přínosy jsou emocionální zážitky vyvolané vlastnostmi a výhodami.
Lidé si nekupují auta, domy, šperky, kosmetiku, oblečení…Kupují si to, jaké v nich to auto, dům, šperk, kosmetika, oblečení…vyvolává pocity. Nekupují si primárně vlastnosti nebo výhody. Kupují si přínosy.
Příklady z obchodní praxe
Nyní vám ukáži na pár modelových situacích, jak vypadá prodej v multi-level marketingu z pohledu amatéra, lepšího prodejce a profíka.
Produkt 1.: Doplňěk stravy na hubnutí
Co to je? (jak prodává amatér)
Je to dietní instantní nápoj v přášku s vanilkovou příchutí vyrobený ze sojového proteinu, sojových klíčků, sojového lecitinu a s mléčnou bílkovinou bez laktózy.
Jaké má výhody? (jak prodává lepší distributor)
Díky konzumaci tohoto úžasného doplňku přestanete mít chuť na sladké a za tři týdny zhubnete až 5 kilo.
Jaké má přínosy? (jak prodává profík)
Představte si, jak budete v létě na pláži vystavovat na sluníčku svou krásně štíhlou postavu v plavkách, které byste si ještě před rokem styděla na sebe vzít. Muži se vámi budou otáčet a ostatní ženy ve vašem věku vám budou jen tiše závidět. Váš manžel na vás bude stoprocentně žárlit.
Produkt 2.: MLM příležitost
Co to je? (jak prodává amatér)
Naše MLM společnost má ty nejlepší výrobky pod sluncem a nejnovější kompenzační plán.
Jaké má výhody? (jak prodává lepší distributor)
Můžete vydělávat z pohodlí vašeho domova, vyhrát různé dovolené, získat bonus v podobě sportovního vozu a získat celkovou kontrolu nad svým životem a financemi.
Jaké má přínosy? (jak prodává profík)
Představte si, jak dáváte na Facebook fotografie z vaší poslední dovolené na Maui, které neuniknou zvědavým zrakům vašich přátel. Představete si, jak jedete na nedělní oběd k vašim příbuzným novým Aston Martinem V8 Vantage, které samozřejmě před jejich barákem pořádně „protůrujete“, abyste se patřičně ohlásili. Představte si, jak dáváte šéfovi výpověď v práci se slovy: „Musím se s Vámi rozloučit, už mě bohužel nemůžete zaplatit.“ Takovou sílu má network marketing…
Lákejte je emocemi, pak přidejte logiku
Při efektivním prodeji jen pouhý popis vlastností nebo výčet výhod nestačí. Nezískáte tak ani žádnou konkurenční výhodu, protože to dělá každý. Proto nalákejte nejprve zákazníka nebo nového obchodního partnera silnými emocemi, které v nich daný produkt nebo služba probouzí a až pak k nim teprve přidejte logiku – specifické vlastnosti a výhody.
Lidé totiž kupují na základě emocí, ale potom si své nákupy logicky zdůvodní.
Pokud budete tuto strategii používat při prodeji, zařadíte se mezi těch méně než 5% úspěšných obchodníků na světě.
—
Líbil se Vám můj příspěvek? Dejte mu LIKE, sdílejte ho na Facebooku a ostatních sociálních sítích, diskutujte o něm zde v komentářích nebo mě osobně kontaktujte.