Pasivní příjem – mnoho lidí o něm mluví, málokdo ho však má. Co se tedy přesně skrývá za tímto magickým spojením, o kterém sní řada podnikatelů a investorů?
Většina lidí na planetě pobírá tzv. aktivní příjem. Pracují pro peníze. Vyměňují za ně svůj čas. Je to klasický zaměstnanecký model, kdy chodíte do zaměstnání a za vykonanou práci, dostanete odměnu. Co se ale stane, když náhle onemocníte nebo se rozhodnete, že odjede na půlroční dovolenou do Jižní Ameriky? Bude vám zaměstnavatel vyplácet stále plat? Ani náhodou!
Pasivní příjem je vyzrálejší brácha přijmu aktivního. K pasivnímu příjmu se musí člověk dopracovat. Ale narozdíl od aktivního, kdy pracujete neustále, stačí pro pasivní příjem vykonat práci jen jednou během určitého časového období a sklízet plody vaší práce třeba doživotně! Za hodnotu, kterou jednou vytvoříte, dostáváte zaplaceno opakovaně. Geniální!
Pokud se právě teď sami sebe ptáte, jak vytvořit pasivní příjem v dnešní ekonomice a zebezpečit sebe sama a svou rodinu třeba i na generace, pak čtěte pozorně dále.
Nemovitosti
Nemusíte být zrovna realitní magnát jako Donald Trump, abyste získali pasivní příjem z nemovitostí. Stačí jen pochopit jednoduchý, mnoha lety prověřený princip – koupit nemovitost např. moderní rodinný dům a se ziskem ho pronajímat, i když třeba nyní žádnou nemovitost nevlastníte nebo nemáte peníze na její pořízení. Řešením může být hypoteční půjčka, kterou budete splácet z nájmu a ještě vám zbydou peníze navíc. Tam se rodí základ pro trvalý pasivní příjem. Neriskujete žádné vaše peníze ani majetek. A až nemovitost splatíte, bude celá vaše. S touto strategií můžete operovat s libovolným množstvím nájemních nemovitostí nebo bytů.
Online podnikání
Ukázkovým příkladem pasivního příjmu z internetu jsou stránky s placeným členstvím. Tyto stránky poskytují pro své členy určitou hodnotu, za kterou členové platí stálý měsíční poplatek. Provozovatel takové stránky tak generuje pravidelný pasivní příjem. Dnes tolik populární affiliate marketing, není dle mého názoru zcela pasivní, protože jde většinou o jednorázové prodeje závislé na neustálém vytváření návštěvnosti webu nebo blogu, kde je daná affiliate příležitost prezentovaná.
Multi-level marketing
Více-úrovňový marketing patří mezi nejoblíbenější obchodní modely, když přijde řeč na pasivní a mnohonásobné příjmy. Proč? Můžete si vydělat měsíčně pár tisíc k dobru a koupit si např. vysněnou autoledničku… Nebo za relativně krátký čas uvést v pohyb skrze masivní akci fungující mechanismy a páky, které vám mohou přinést opravdový pasivní příjem, který může přetrvat i na generace. Osobně jsem viděl lidi, kteří vybudovali velice úspěšný obchod v MLM, pak si řekli, že už mají dost a přestali a i po několika letech jim stále měsíc co měsíc chodí peníze na účet. Mohou se věnovat svým koníčkům, cestování a rodině bez toho, aniž by si museli dělat starosti o finance. To je síla sítě!
Ikdyž se ve společnosti dostává neustále MLM na pranýř (a podle mě jen z pouhé neznalosti tématu), v obchodním světě to vypadá docela jinak. Zavedení výrobci a obchodníci známých značek uvažují přestoupit na tento lukrativní obchodní model. Proč? Šetří výrobcům náklady, které by jinak vydali za neefektivní a drahou reklamu, zákazníkovi dodává kvalitní produkt na osobní úrovni a navíc přináší přidanou hodnotu v podobě unikátní podnikatelské příležitosti pro každého, kdo touží po dalším zdroji příjmu.
—
Líbil se Vám můj příspěvek? Dejte mu LIKE, sdílejte ho na Facebooku a ostatních sociálních sítích, diskutujte o něm zde v komentářích nebo mě osobně kontaktujte.