Nebudu tady chodit kolem horké kaše, ale pojďme rovnou k jádru pudla!
1) Nadchni se pro věc!
Aby ostatní mohli svítit, TY musíš hořet!
2) Vyzařuj pozitivismus!
Usměv je nakažlivý, stejně jako dobrá nálada.
3) Pamatuj si jméno protějšku a oslovuj ho jím často!
Bude si připadat důležitější a váženější, když jej budeš oslovovat jeho jménem, titulem apod. Dáváš mu najevo, že ti není ukradený.
4) Získej si důvěru!
Bez důvěry žáden obchod neuzavřeš. Dobré refence na Vás jsou klíčové.
5) Buď empatický !
Víš co opravdu chce druhý? Víš, jak se cítí?
6) Pokládej správné otázky!
Informace jsou jako jídlo. Otázky, jako pití. Nepřejezte protějšek pouze jídlem. Zvolte vhodnou kombinaci jídla a pití.
7) Mlč a naslouchej všemu, co ti chce protějšek říct!
Neskákej mu do řeči. Nedomýšlej si, co ti chce říct.
„Jeho názory a postoje jsou pro něj důležitější, než tvoje.“
Lucie Smolková
Proto se vším, co zákazník řekne, souhlas. Následně mu velmi jemně naznač, že opak by mohl být pro něj vhodnější.
8) Zajisti si zpětnou vazbu!
Co si o tom myslíš? Jaký na to máš názor? Je to pro tebe zajímavé?
9) Uznej snahu a výkony druhých a náležitě je pochval.
Pochvala a pocit uznání má daleko větší cenu, než finance. Každý z nás chce být uznávaným a zároveň ho to bude motivovat.
10) Kritika s mírou!
Myslím si, že by bylo vhodnější, kdybychom upřednostnili tento postup. Vyhneme se tím případným komplikacím. Souhlasíš s tím?
11) Zajímej se o konkurenci a celkové porovnání trhu kolem tebe.
Pomlouvat konkurenci je nanejvýš amatérské. Porovnej klady a zápory své společnosti, oproti jiným.
12) Zatáhni protějšek do akce!
Pane Novák, spočítáme si , kolik byste mohl vydělat. Pište si…
13) Organizuj svou práci a udržuj kolem sebe pořádek.
Vzpomeň si, jak je stresující najít klíče, nebo mobil, když spěcháš na autobus.
A co vy? Máte nějaké tipy, které tady nezazněly? Pomohl Vám článek? Dejte mi vědět!
Za každý názor a reakci jsem vděčná.
S přáním krásného dne,
Smolková Lucie. 🙂