Denně mi přicházejí emailem „lukrativní“ MLM nabídky od lidí, které vůbec neznám. Ale i tak je čtu. Zajímá mě jakou formou jsou prezentovány a občas se docela i dobře pobavím, než s definitivní platností přistanou v koši.
Někdy mi připadá, že snad všichni distributoři, kteří strkali lístečky za stěrače aut na parkovištích, přesedlali na email a internetové diskuze. A tím, že rozešlou emaily každému, si myslí, že dělají email marketing, internetový marketing nebo online marketing. Bohužel není to nic jiného než SPAM.
Pokud patříte mezi ty, kteří rozesílají emaily s nabídkami a chcete se odlišit od ostatních, pak pozorně čtěte následující řádky. Emaily lze totiž rozesílat efektivně a ještě na tom lze opravdu vydělávat. Právě network marketing nabízí mnoho množností, jak využít emailing v podnikání.
Podstata email marketingu
Jádrem email marketingu není otravovat, ale pomáhat. Příjemci emailu nechtějí jen další nabídky, těch jsou na webu tisíce. Hledají efektivní řešení jejich problémů, frustrací a strachů. Tomu, kdo jim takové řešení poskytne, zaplatí zlatem. Email marketing je založen na budování vztahu a důvěry s příjemci emailu.
K čemu slouží email marketing
Představte si emailing jako soubor procesů tvořící jeden kruh. Oslovení potencionálního kontaktu střídá získání kontaktu, pokračuje budováním vztahu a důvěry a končí analýzou kampaně a vyhodnocením. Následně se celý proces znovu a znovu opakuje.
Email marketing jako užitečný pomocník
S pomocí email marketingu:
- Říkáte světu, co se právě u Vás děje a tvoříte hodnotný obsah.
- Rozesíláte hromadné emaily relevantním kontaktům.
- Kontakty získáváte s pomocí registračního formuláře na Vaší landing page (záchytné stránce).
- Odesíláte automaticky požadované informace Vašim kontaktům.
- Nastavením autoresponderu jste v neustálém kontaktu s Vaší databází.
- Sledujete statistiky a vyhodnocujete úspěšnost kampaní.
- Čistíte databázi od neaktivních kontaktů.
- Používáte emailové šablony, které Vám nejvíce vyhovují.
Databáze je vším
Než začnete s email marketingem, ujasněte si..
- co by Vám měl email marketing přinést (např. nové kontakty, péče o klienty, atd.)
- jaká je Vaše cílová skupina
- jak bude vypadat koncept marketingu Vašeho podnikání(distribuční kanál, marketingové strategie a taktiky)
- jaký obsah emailů budete rozesílat
- jak budete budovat a neustále rozšiřovat Vaší databázi kontaktů
- jak budete měřit úspěšnost Vašeho marketingu
- jak zautomatizujete procesy (nastavení autoresponderu, atd.)
- jak budete pravidelně pečovat o své kontakty
Shrnuto a podtrženo je email marketing pro všechny, kteří
- berou vážně své podnikání
- chtějí okamžité výsledky
- chtějí pracovat s úzce zaměřenou cílovou skupinou a mít maximální výtěžnost z kampaní
- chtějí měřitelné výsledky
- chtějí zautomatizovat své podnikání a užívat si volného času, tak jak to mají nejraději
- hledají levné řešení s maximální efektivitou
- chtějí méně starostí a více svobody v podnikání
Email marketing nezačleníte do Vašeho byznysu přes noc. Jako každý obor vyžaduje pozorné studium. Avšak znalosti a dovednosti, které takto nabudete, Vám v praxi mohou přinést opravdové bohatství. Proto Vám doporučuji shlédnout sérií videí od odborníka na email marketing Davida Kirše, který Vám krok za krokem ve svém projektu Email Academy prozradí, jak s pomocí email marketingu, vybudovat byznys, který Vám ušetří čas, přinese peníze a ulehčí život.