Po přečtení tohoto příspěvku vám bude jasné, proč většina distributorů v MLM nikdy neuspěje a proč jsou lidé alergičtí na přímý prodej.
Určitě jste už slyšeli od vašeho sponzora „napiš seznam 100 jmen, které znáš a všechny je nakontaktuj“ nebo „kontaktuj lidi na potkání, každý je tvůj prospekt“ nebo „náš byznys je super, je totiž pro každýho“. A vy jste šli a udělali jste přesně to, co vám řekl. Vaši přátelé se vám vysmáli, příbuzní vás označili za blázna a soused vás poslal někam. Poté jste v rozpacích zavolali sponzorovi a ten vám řekl, že musíte dělat více takových kontaktů, že ty lidi jsou blbci a hlavně, že musíte vydržet. Tak jste dál běhali hlavou proti zdi a k tomu ještě se zavázanýma očima.
Každá MLM společnost hlásá, že je tou ideální příležitostí pro každého. To není samo o sobě nic špatného. Všechny společnosti sami sebe přirozeně vychvalují a kdo to nedělá je „divnej“. Chybou se ale stává, že distributoři slepě přebírají toto klišé jedna ku jedné a vycházejí z něj při budování podnikání.
Přemýšleli jste někdy nad tím, co se stalo, když jste podepsali smlouvu o přímém distributorství? Stali jste se jedním z mnoha marketingových oddělení vaší MLM společnosti. Jste zodpovědní za prodej produktů a rekrutování nových partnerů. To je základní myšlenou multi-level marketingu – zeštíhlit a eliminovat náklady spojené s marketingem a distribucí produktu. Jste placeni za to, že zboží mizí z regálů, protože jedině tak se tvoří obrat a zisky firmy. A jako správný marketér musíte dělat v prvé řadě marketing. Jedním ze základních předpokladů efektivního marketingu je detailní znalost trhu a cílové skupiny. A tím nemyslím tvrzení „naše příležitost a produkty jsou nejlepší pro všechny“. To ponechte raději obchodníkům s deštěm. Vy musíte jít dál. Musíte si uvědomit, že network marketing je skutečně dobrý pro každého, ale ne každý je dobrý pro network marketing. Tento zcela odlišní pohled na věc vám otevře nové brány k budování vašeho podnikání.
Definujte přesně trh a cílovou skupinu a…
- vaše produkty budou kupovat lidé, kteří je opravdu chtějí (protože je velký rozdíl mezi chtít a potřebovat)
- budete se stýkat s lidmi, kteří mají skutečný zájem o vaši příležitost
- ušetříte spoustu času a peněz, které byste jinak investovali na špatných trzích
- vaše podnikání zdravě poroste a vy s ním, aniž byste ztráceli svojí důstojnost
Už na základní škole jste se učili, že nelze sčítat jablka a hrušky. V Bibli se píše, neházejte perly prasatům a oddělujte zrna od plev. Efektivní marketing je založen na přesné znalosti cílového trhu.
Pokud bychom se řídili výše uvedenými radami, ubylo by lidí alergických na MLM, protože by jim nikdo nenabízel nerelevantní nabídky a mezi networkery by byli samí úspěšní lidé, kteří vědí, co od života chtějí. Pak by se určitě nikomu z nás nestalo, že by vnucoval prací prášek někomu, kdo nikdy nepral prádlo, babičce software na podporu podnikání a obchodní příležitost člověku bez vize.
Nejde o to pracovat tvrdě, ale pracovat chytře a efektivně.
3 Comments
Mluvíte mi z duše! Právě jsem přemýšlela, zda nezaložit stránky s cílem trochu poopravit mínění většiny společnosti o network marketingu (onoho MLM, na které je tolik lidí alergických). Děláte je skvěle!
Ty časy kdy jsme měli napsané kontakty na 100 lidí a náš lídr nám ještě radil telefonní seznam.Jednou týdně seminář pak kontaktování, schůzky ,nasledné schůzky a představení produktu.Z toho množství lidí jeden,dva a pořád dokola.Víc jsme protelefonovali a projezdili než jsme vydělali.Vydrželi opravdu jedinci.Kteří měli invalidní důchod a čas a samozřejmě náš lídr.Bylo to přesně tak jak píšete.
Skvěle napsáno. Na pár řádcích přesně vystiženo, o co jde. Děkuji.