O tom, že i obchodování na finančních trzích využívá modelu network marketingu, o nutnosti budování vlastní značky na internetu a o potřebě finančního vzdělávání si budeme dnes povídat s obchodníkem na burze, networkerem a spoluautorem blogu Multilevel-Marketing.cz panem Ing. Josefem Goliášem.
Jak souvisí obchodování na burze s network marketingem?
Jsem přesvědčen o tom, že souvisí úplně stejně jako např. potravinové doplňky nebo kosmetika. Myslím, že network marketing je jen prostředek propagace a jeden z možných způsobů prodeje. A samozřejmě také zajímavý způsob vydělávání peněz. A pokud k network marketingu přidáte obchodování nebo investování na burze, tak dostanete ideální kombinaci výdělku a zhodnocování peněz. Většinou čtete nebo slyšíte – zapojte se hned teď…, právě startujeme…, využijte příležitosti být na začátku… apod. Toto vše je v našem systému nepodstatné. Je úpně jedno, jestli se zapojíte dnes nebo zítra nebo za týden. Vtip je v tom, že vaše výdělky mohou být podstatně vyšší než výdělky členů, kteří se zapojili před vámi. V tom vidím jednu z velkých předností našeho systému.
V čem se liší tento druh podnikání například od zaběhnutých modelů network marketingu jako jsou kosmetika a doplňky stravy?
Domnívám se, že se neliší. Je jedno, jestli tímto způsobem prodáváte kosmetiku nebo nabízíte členství v klubu investorů. V tom nevidím rozdíl. Velký rozdíl ovšem je v nabízeném produktu – kosmetika a členství v klubu. V prvním případě peníze vydáváte (koupíte kosmetiku). V druhém případě naopak peníze rozmnožujete. Tedy dále vyděláváte. A v tom již rozdíl je. Nevidím ale žádné překážky nebo problém v tom, aby se můj spolupracovník nebo i zákazník ve vzpomínané kosmetice stal také členem klubu investorů. A vytvořil si takto další zdroj příjmů. Opakuji, já v tom nevidím problém.
Jak získáváte nové obchodní partnery? Máte prověřený systém práce?
Určitě jako zkušení networkeři víte, že cest a způsobů práce je hodně. My žádný způsob práce nepreferujeme ani žádný způsob nezavrhujeme. Je to věcí každého člena klubu, aby si způsob práce vybral sám a dělal to tak, jak mu to vyhovuje.
Ve svých příspěvcích zdůrazňujete potřebu finančního vzdělávání, myslíte si, že jsou networkeři dobře finančně vzdělaní?
Jsem přesvědčen o tom že ne. Jinak nechápu, proč mnozí stále dokola investují peníze do nových a nových „MLM projektů“, chci říci „letadel“. Totéž platí i pro ostatní lidi. Chodí do práce nebo podnikají. A pokud mají před sebou nějaké větší vydání, tak to řeší půjčkou. Místo toho, aby investovali a vytvořili si další zdroj příjmů nebo dostatečnou finanční rezervu pro takováto větší vydání. Náš systém lidem umožní vytvořit si takovou rezervu v poměrně krátké době.
Co byste jim poradil, jak zacházet s financemi? Šetřit, investovat nebo utratit?
Nechci nikomu radit. Je každého věc, co dělá se svými penězi. Snad jen doporučení. Už jsem to zmínil v předchozí odpovědi. A tím doporučením je investovat. Jen dobrou investicí zhodnotíte své peníze, ochráníte je před inflací a připravíte si dostatečnou rezervu do budoucna – kdy se třeba nebude dařit, kdy budete možná bez práce, kdy půjdete do důchodu. Nebo můžete jít finančně zabezpečeni do důchodu například již v padesáti letech nebo ještě dříve. A pak se naplno věnovat svým koníčkům, zálibám nebo vnoučatům. Náš klub existuje 8 let. Za tu dobu se několik našich členů stalo eurovými milionáři. A začínali s třemi až pěti tisíci eury. O čem to je a co k tomu potřebujete se dozvíte v mých článcích na tomto webu nebo na mých stránkách www.skoda-penez.cz.
Do svého marketingu jste začlenil online strategii, jak jste dospěl k tomuto rozhodnutí?
Jak jsem již v předchozí odpovědi uvedl, každý máme nějaké metody a způsoby práce. A já si myslím, že online strategie je dobrý nápad. Čas ukáže, jestli to byl opravdu dobrý nápad.
V čem Vám konkrétně pomáhá zveřejňování Vašich příspěvků na blogu multilevel-marketing.cz?
Víte, já jsem o obchodování na burze začal psát proto, abych pomohl ne sobě, ale lidem. Lidem, kteří stojí na rozcestí a neví kterou cestou se dát. Také jsem v minulosti toto dilema řešil. Chci ukázat, že to vůbec není o bílé košili a tmavém obleku. Chci ukázat, že to není o vysokoškolském diplomu nebo nějakém zvláštním talentu. Chci ukázat, že je to práce jako každá jiná. Ano musíte se něco naučit. Ale to musíme všichni. Něco se musíme naučit, když chceme být zedníkem, instalatérem, prodavačkou nebo lékařem. V tom není rozdíl. Ale jeden rozdíl tu je. A podstatný. Většina členů klubu, když začínali, byli stejní lidé jako jste vy ostaní. Ale ti úspěšní se změnili. Změnili k lepšímu. A to se týká těch, kteří chcete na burze uspět. Musíte se změnit a naučit se dobrým vlastnostem jako je vytrvalost, důslednost, disciplína, odpovědnost, trpělivost, klid, pokora a poctivost. Na burze nelze podvádět. A navíc vám tyto vlastnosti pomohou i v osobním životě.
Jaké knihy, která Vám pomohla v podnikání a potažmo i v životě, si nejvíce ceníte?
Občas knihkupectví navštívím a nějakou knihu si koupím. Pokud nejdu pro konkrétní titul, pak vezmu tu knížku, která mne zaujme, když procházím regály. Tak jsem si třeba koupil od Hilla Myšlením k bohatství, od Schwartze Myslete velkoryse. Neměl bych zapomenout na Carnegiho. Je možná zajímavé, že jsem nečetl a doposud nemám žádnou knihu od Kiosakiho. Pokud mám o jedné knize něco říct, tak to asi bude knížka Bez pravidel – 21 obrovských lží o úspěchu, kterou napsal Dan Kennedy. Knížka mne zaujala. Možná i proto, že se v mnohých situacích chovám tak, jak je popisováno v knize. Např. slogan Náš zákazník, náš pán. Podle mne největší blbost, kterou jsem kdy slyšel. A platí to i životě. Bez některých lidí je na světě líp. Zkuste to. Zkuste popřemýšlet nad charaktery lidí s kterými se stýkáte. Zbavte se všech, kteří vám „nějak nepasují“. A uvidíte, jak se vám uleví a svět bude hned krásnější.
Návod, jak se stát spoluautorem blogu Multilevel-Marketing.cz tak jako pan Josef Goliáš a budovat svou značku online, naleznete kliknutím na odkaz Staň se autorem.