Využíváte Facebook pro budování svého síťového podnikání? Skvěle!
Pojďme se podívat na to, jak to dělat tak, abyste na to mohli být hrdí.
Nejpalčivějším problémem distributorů v síťovém marketingu je to, že jim dochází seznam lidí, se kterými se mohou bavit o svých produktech a podnikání. Pokud byste měli nekonečný seznam lidí, se kterými se budete moci efektivně bavit o svém podnikání – bylo by vůbec možné neuspět? A co kdyby lidé, se kterými se bavíte, chtěli slyšet o tom, co nesete?
Níže vám odhalím 5 kroků k tomu, jak úspěšně budovat síť na FB se vztyčenou hlavou, bez spamování, strachu z odmítnutí a plýtvání časem s těmi, co nestojí o to, co nesete.
Budování podnikání v MLM přitahuje více a více mladých lidí, tušících, že se dá žít jínak než prací v zaměstnání od 9 do 5. Kdyby vše bylo skutečně tak, jak je to často prezentováno samotnými společnostmi a distributory v sítích, tak by to byla opravdu pohádka.
Ačkoli má tento druh podnikání mnoho principů, kvůli kterým rozhodně stojí za to se jím zabývat, tak skutečnost je poněkud odlišná od toho, jak je nejčastěji vykreslován a to je škoda, protože to způsobuje zklamání a rozčarování, jež vedou k tomu, že s tím většina lidí , která se nadchne, také brzy končí.
Síťový marketing je práce s lidmi, na lidech a pro lidi a vše se v něm točí kolem budování vztahů.
Sociální média v něm v dnešní době hrají důležitou roli. Stala se primárním komunikačním nástrojem dnešní doby. Jen Facebook má 1,7 miliardy aktivních uživatelů, z čehož je 66%, tedy 1,1 miliardy, aktivních denně.
Facebook je platformou založenou právě na budování a kultivaci vztahů. Málokdo chodí na Facebook nakupovat nebo hledat příležitost. Lidé na něm spíše vyhledávají zábavu, informace, komunity a kulturu.
Z tohoto důvodu končí naprostá většina snah o prospektování na Facebooku tím, že oslovený neprojeví zájem o to co je nabízeno. Je to pro něj jen nevyžádanou informací a působí to proto odpudivě nehledě na velikost poselství, kvalitu produktů nebo příležitosti.
Samotný Facebook toto nemá rád, protože je pro něj naprosto důležité aby si jeho uživatelé užili svůj pobyt na něm. V krajních případech při nevyžádaných zprávách zavírá uživatelům účty.
Ač to zní jak chce, tak MLM může být na Facebooku funkční právě jen pokud se nic nenabízí a nepropaguje. Včetně, a hlavně, značky a produktů společnosti se kterou pracujete.
Díky technikám a filosofii marketingu přitažlivosti, který naše práce reprezentuje, a jejich využítí pro získávání kontaktů a prospektů na Facebooku, se vyhnete tomu, s čím se těžko srovnává naprostá většina lidí budujících síť v tomto oboru.
Jaké by to bylo, kdyby z vaší práce odpadlo sepisování seznamu 100+ známých, přátel a rodiny, domlouvání nevyžádaných pracovních schůzek.
Kolik vašich parťáků odpadlo při domlouvání schůzek po telefonu? V momentě, kdy ještě nemáte jasný postoj vůči tomu, co nesete, je tento krok nesmírně náročný. Jdete totiž z kůží na trh a zvete na něco, k čemu si teprve budujete vztah.
Při práci s technikami marketingu přitažlivosti budete mluvit jen s těmi, kteří opravdu hledají cestu z denno-denního kolorytu práce v korporaci, nebo jiné formy běžně dostupné výměny času za peníze.
Co kdyby nebylo třeba trávit hodiny v dopravních prostředcích při cestě na schůzky, ale vše se dalo dělat z tepla vašeho domova, bez zasahování do času, který chcete strávit s rodinou?
Využitím vlivu komunitve svých FB skupinách docílíte toho, že bude na vašich prospektech pracovat skupina, kde se sdílí dílčí úspěchy a informace.
Pokud budete chtít, tak můžete z celého procesu vynechat lidi, které máte v současné době kolem sebe. Vaše rodina, přátelé a známí nemusí ani vědět, že se něčím zabýváte a pokud je to bude zajímat, tak bude komunikace s nimi mnohem příjemnější a vyžádaná. Budou totiž opravdu zvědaví.
Můžete mít ten nejlepší produkt a příležitost na světě, ale pokud bude forma oslovení a prezentace nepřitažlivá pro vaše prospekty, nedovedou si sami sebe ve vaší roli nikdy opravdu představit.
Oslovováním cizích lidí s příležitostí nebo produktem, se kazí jméno nejenom vám, ale i celému oboru síťového marketingu, což je přesný opak toho, co bychom se společnými silami měli snažit dělat, pokud je tento obor způsobem, který jsme si vybrali pro vlastní cestu za snem.
Krok č. 1 – Budujte si publikum
Sociální sítě jsou skvělé v tom, že podporují své uživatele v navazování kontaktu s dalšími lidmi. Najděte zájmové skupiny, které s vámi v něčem souzní a v rámci nich komunikujte a navazujte spojení s lidmi. Každého, koho potkáte a budete podobně naladěni, si přidejte do přátel a tím pádem do svého publika.
Přátelé vašich přátel jsou i vaši potenciální přátelé. Pokud uvidí, že máte mnoho společných kontaktů, většinou nebudou proti tomu se s vámi spojit. Jde přeci o sociální síť.
Co se budete mít možnost v čase od nás naučit je, že „peníze jsou v seznamu“ a „jmění je v dosledování“.
Strategie pro tvoření seznamu lidí, kteří ví, že s vašim jménem je spojena hodnota a kvalitní obsah, je klíčem k úspěchu v různých formách online marketingu. Budeme se jí zabývat v mnoha dalších materiálech.
Pokud si vytvoříte kvalitní seznam lidí a pokud s tímto seznamem vytvoříte dobrý vztah, tak budete mít základnu fanoušků/odběratelů/ sledovatelů, kteří budou čekat na váš obsah, informace a nabídky čehokoli.
Pravidlo pro přidávání přátel je jednoduché – minimálně 3 denně, to znamená 90 párů očí měsíčně navíc, kteří budou mít šanci reagovat na váš vkládaný obsah. Tito lidé se s vámi budou spojovat a vy budete mít šanci o nich zjistit více.
V tomto kroku nejde o nabídku, ale o to aby se na to co děláte dívalo co nejvíce lidí. Není třeba ani tolik přátelé vybírat, protože selekci udělají vaše příspěvky a vaši přátelé sami za vás. Ozvou se jenom ti, co je to zaujme a budou chtít vědět více. Konkrétní typy příspěvků a způsob vkládání jsou navrženy tak, aby rezonovaly s emocemi vašeho publika. Tyto příspěvky je vyzývají k akci, ke sdělení vlastního názoru a často i lehce provokují a tím vytváří zvědavost a zájem o vás a o to co nesete.
Krok č. 2 – Navazujte a rozvíjejte vztahy
Lidé nejčastěji nakupují od těch, co znají, mají rádi a důvěřují jim. Pokud není vybudována důvěra, tak nemá společné podnikání mnoho šancí na život.
Je možné, že najdete lidi, kteří se budou schopni nadchnout pro projekt představený někým, koho právě potkali, ale bývají to často právě ti, kteří se lehce zapálí pro leccos a možná je za měsíc nebo dva nadchne zase něco jiného. Vytrvalost je v MLM jednou z nejdůležitějších vlastností a proto je třeba budovat vztah a vytvořit vzájemnou důvěru ještě než je spolupráce nebo produkty vůbec na stole.
Dlouhodobý vztah je v osobním životě stejně jako v pracovním založen na důvěře. Proto je skvělé použít sociální média jako prostředek pro budování vztahů, spíše než jako tržiště, kde svůj produkt, službu nebo příležitost ukážete komukoli, kdo jen jde okolo.
Pokud máte o někoho upřímný zájem, tak se vám to vrátí a v okamžiku, kdy jste dotázán na to co děláte, váš osobní příběh působí mnohem autentičtěji než, pokud jde o nevyžádané informace.
Krok 3. – Tvořte svou vlastní osobní značku
Mnoho lidí vnímá svět sociálních médií jak skvělou inzertní plochu a skutečnost není daleko od pravdy, jen je třeba vnímat proces vytvoření vztahu a důvěry jako něco, na čem se musí pracovat strategicky.
Pokud si vyzdobíte svůj profil reklamou na vaši společnost nebo na produkty, tak dojde spíše k odpuzení vašich přátel než o vyvolání zvědavosti, která je podstatou toho, co nově vnášíme do síťového podnikání.
Jakmile propagujete značku společnosti, tak proti vám stojí bratr Google, který komukoli rád vyzradí vše, co ví. Především pak to, co si nepřejete aby někdo našel.
Jsme nastavení abychom vnímali spíše negativní zprávy a vsaďte se, že váš prospekt při gůglení vaší společnosti najde ten jeden jediný negativní komentář nebo zkušenost, kterou tam zhrzený distributor mohl vložit.
V případě, že si vytvoříte návyk v lidech vzbouzet zvědavost svými příspěvky aniž by se odkryly karty, tak budete mít nekonečný zdroj prospektů, kteří budou chtít vědět více o tom co děláte.
Tyto strategie přispívání na sociálních sítích jsou tím, co učíme v našem podnikání a reakce jsou ohromné. Zásadně mění to pravidla hry a MLM se tím konečně stává opravdu duplikovatelným.
Tvoření vlastní značky je velmi přínosné i pro diverzifikaci vašich příjmů, protože se dá později využít pro další formy podnikání jako je affiliate marketing, online marketing a školení nebo poradenství. Jakmile se stanete autoritou, tak si získáváte důvěru lidí a ti jsou ochotni vám naslouchat. Toto jen pro zdůraznění výhod tvoření vlastního brandu do budoucnosti. Zůstaňme ale zatím jen u MLM.
Krok 4 – Používejte business/fanouškovskou stránku
Častou chybou při práci na Facebooku je přílišné používání osobního profilu. Ten je omezen tím, že počet přátel je limitován 5000, což se zdá být dost, ale proč si tvořit limity, když fanouškovská stránka v tomto žádné nemá.
Navíc na osobním profilu máte celé své okolí a ti nemusí být zvědaví na vaše příspěvky vyvolávající zvědavost a touhu se dovědět více o tom co děláte. Nevěří, že po tom, co máte za sebou můžete přijít s něčím novým a průlomovým. Do jisté míry si to ani nepřejí a proto nás v naší touze osvobodit se naši nejbližší často nepodporují. Mají nás rádi takové, jací jsme a nechtějí abychom se měnili, i kdyby to mělo být k lepšímu.
Osobní profil je dobrý jako digitální vizitka. Přidáte si lidi, co potkáte v běžném životě a vzájemně se můžete sledovat. Pokud se váš vztah vyvine směrem ke spolupráci, tak je dobré tyto kontakty směrovat na business stránku, kde jsou témata mnohem více spjata s podnikáním a tvořením bohatství a svobody.
Tato stránka je skvělá pro vytvoření publika sledovatelů a odběratelů. Lidí, co jsou ochotni si nechat váš obsah zobrazovat na svém FB každý den. Je to skvělá příležitost pro budování vztahu a důvěry.
Díky fanouškovské stránce můžete využít jednu z nejsilnějších technik hledání žhavých kandidátů pro své podnikání díky sponzorovaným odkazům určeným většinou pro širší publikum stejných zájmových kategorií. Toto je velké téma pro kterékoli podnikání a budeme se jím zabývat v některých z dalších blogů a tréninků.
Budeme se bavit o tom jak zajistit aby tato placená FB reklama byla zdarma a ještě vám generovala menší (nebo větší) příjem.
Posledním krokem k co nejefektivnějšímu využití sociálních sítí je….
Krok 5 – FB live/živá videa
Přes živá videa na svých stránkách se budete schopni dostat kam jen si budete přát u svých sledovatelů – nejlépe do srdce, možná i pod kůži, rozhodně do hlavy, do svědomí a případně i do peněženky.
Facebook má live videa velmi rád a rád je ukáže mnohem více uživatelům než jakýkoli jiný obsah. Je to komunikační formát, který nabírá na síle a budoucnost internet marketingu je, dle mnoha odborníků, právě ve videích.
Zajímavé je, že dle statistik je 85% videí na FB shlíženo bez zvuku. Titulky jsou proto určitě obrovskou výhodou, pokud je obsah videa pro vaše podnikání nosný.
Naučte se proto s tímto typem informací pracovat a denně točte videa a zlepšujte sebe i své publikum. Při placené inzerci je video nejlevnějším způsobem jak dostat cíleně informace mezi ty správné lidi. Přes live videa se budete moci spojit s emocionálními spouštěči svých sledovatelů a zacílit na jejich touhy nebo bolístky.
Pro mnohé je natáčení videí velkým vybočením ze zóny komfortu. Je běžné, že první videa jsou spíše úsměvná a nesmělá, ale je to běžné a právě proto je potřeba je dělat. Aby mohly být lepší a lepší a zanedlouho z vás bude zkušený vlogger nebo videomarketér, uvidíte
Nesliboval jsem, že to bude snadné, ale že je to účinné a že to za to bude stát. Přes nervozitu při natáčení videí se dá brzy dostat a rozhodně se to vyplatí. Pokud věříte, že to co nesete má hodnotu, tak z toho, co ve videu budete mít, získají vaši sledovatelé něco hodnotného a to je to nejdůležitější, dávat hodnotu lidem. Co myslíte, že je právě tento blog?
Aktivní a pasivní prospektování na Facebooku je způsob, jak efektivně a duplikovatelně posunout své podníkání kupředu mílovými kroky a přenášet tyto jednoduché a velmi účinné metody vašim nejbližším v síti.
Jde o jiný pohled na stejnou věc – sociální média. Dají se využít pro to aby se hodně lidí otočilo k MLM zády, což se bohužel v současné době často děje, nebo k tomu aby v něm lidé viděli něco, kde by to vlastně možná i šlo.
Comments are closed.