Recyklací kontaktů k bohatství? Aneb jak chudí lidé pohrdají recyklovat kontakty.
Ano, je to jak z nějaké pohádky, ale bohužel je to běžná realita s krutým dopadem pro ty, kteří se tím řídí. Přestaňte i vy dělat tu největší chybu se svým pracně vytvořeným seznamem. K čemu Vám bude vychytaný telefonát, který ohromí a skvěle zvládnuté techniky získávání doporučení, když kontakty pro svůj byznys nevyužijete správně?
Kontakty jsou jako ponožky – když je vyperete dají se znovu použít. Začněte to využívat ve svůj propěch. Nechte seznam ať udělá to, co umí nejlépe – být zdrojem Vašeho bohatství. Na věky.
Dnešním článkem chci navázat na tipy, kterými můžete získat větší kontrolu nad svým byznysem. Hned zkraje se zaměříme na taktické údaje a pak si o nich řekneme víc.
Prvním krokem je rozdělit si kontakty na 4 kategorie:
1. Klient nebo spolupráce – tedy ti, které jste zaujali a jsou na „vaší straně“
2. Mrtvý kontakt – bez ohledu na způsob jakým jste kontakt získali, zde z důvodu nesympatií nelze navázat spolupráci
3. Vzájemná pomoc – on má svůj byznys a vy svůj, přesto si můžete být prospěšní, i když nevznikne přímá spolupráce – podceňovaný kontakt!
4. Pozdější spolupráce – nevzniká spolupráce/klient hned, ale kontakt s největším potenciálem díky působení času. Právě posledně zmíněnému bodu věnuji pozornost.
Rád bych zmínil výsledek průzkumu, který jsem dělal se zkušenými obchodníky, kteří obchod dělají minimálně 2 roky. Zjistili jsme, že se ke kontaktům chovají jako k jednorázovému zboží: „Nemáš zájem? Tak sbohem a šáteček!“ Proč? Ve většině případů se nad logikou tohoto postupu nikdo pořádně nezamyslel, nebo je to nikdo neučil.
Úkol: napište 5 vašich nejlepších kamarádů. Když se Vás poté zeptám proč to jsou právě oni, tak zřejmě odpovíte: „Znám je a rozumím si s nimi.“ Takže jak pracujete s kontakty? Ahaaa. Základem všeho je uvědomit si, že byznys chcete dělat několik let a nejrychlejší cesta k úspěchu je postupnou a stabilní prací. Jde o dobrý vztah. Takový se nevytvoří z minuty na minutu. Proto to nemůže být o tom, že jakmile „Nemám zájem!“, tak ho mažete z adresáře. Ve filmu Jedna ruka netleská Macháček říká Duškovi: „Vidíš to bejku… mažu tě!“
Ve filmu působivé, ale v reálu doporučuji nemazat ani „bejky“, naučte se kontakty efektivně zrecyklovat. Skutečně úspěšný podnikatel obchodní kontakty recykluje, to znamená, že na jeden kontakt volá několikrát.
Podívejte se sami na sebe: Jak jste vy sami reagovali na nabídku ke spolupráci? Zareagovali jste hned na první nabídku? Jaké faktory vlastně nakonec ovlivnili vaše rozhodnutí? Jaký je ten váš příběh?
Nástrahy kontaktování, které jsou důvodem k recyklaci. Jsou dva zásadní důvody a nemůžete je ovlivnit:
1.důvod je emoční rozpoložení klienta Jste si jisti, že jste zavolali v tu správnou chvíli? Jak víte, že klient neřeší zcela nesouvisející problémy. Možná se právě pohádal s manželkou? Třeba je „jen“ ve stresu, něco nestíhá a nemá věci pod kontrolou. Jen tím, že si uvědomíte, jak vás samotné ovlivňují různé emoční výkyvy, pochopíte jak zásadní význam to na telefonát má.
2.důvod se týká vás a vaší osobnosti S časem přichází zkušenost, která se projeví opět směrem ven. Jako každý začátečník se dopouštíte řady chyb a spoustu věcí se teprve učíte a objevujete. Jak vypadá telefonát začátečníka a jak ostříleného obchodníka? Ještě nerecyklujete? Napište si o 15 minut konzultace ZDARMA a zjistěte proč trpíte chorobou známou jako chudokontaktovstí a nemáte kam volat. Jako bonus se dozvíte co se skrývá za druhým zásadním důvodem proč je důležité kontakty recyklovat a jak zásadní vliv to má na vaši osobu.
1 Comment
Pekný deň, ja nerecyklujem kontakty, ktoré mi po druhej, tretej informácii napísali vystačím si s tým, čo viem, iné ma nezaujíma. Osobnostný rozvoj je pre nich neznámy pojem.