Také se pokaždé při návštěvě supermarketu cítíte jako lovná zvěř? Dravci útočí na vaše peněženky a vy se ptáte, kam tečou všechny ty utracené peníze? Pojďme se podívat na to, jak se stát tím „dravcem“ a profitovat ze spotřebitelského řetězce.
Multilevelmarketing nazývaný též mlm, networkmarketing, síťový marketing, osobní franchising nebo interaktivní komerce je více jak 50 let prověřený fenomén kombinující přímý prodej s jedinečnou podnikatelskou příležitostí.
Síťový marketing nově definoval vztah mezi výrobcem a spotřebitelem a nastartoval éru tzv. profesionálního spotřebitelství.
Myšlenka mlm je jednoduchá. Minimalizovat distribuční náklady produktu mezi koncovým zákazníkem a mlm firmou, která produkt vyrábí. Tyto firmy se ptají sami sebe, jak prodat špičkový produkt zákazníkovi, ušetřit peníze za marketing a reklamu, investovat do vývoje produktu a nabídnout skvělou podnikatelskou příležitost těm, kteří chtějí ze síťového marketingu profitovat.
V praxi tento model funguje takto:
Jdete do klasického kamenného obchodu a dejme tomu, že si koupíte vaše vysněné boty za 1000 korun. Z této částky 10% = 100 korun je použito na samotnou výrobu těchto bot. Zbylých 90% = 900 korun si mezi sebou rozdělí výrobce, dopravce a obchodník. Pro vaši představu jsou to náklady na marketing, reklamu, energie, přepravu, mzdy, nájem, marže atd. Každý, kdo v takovém klasickém výrobně-obchodním byznysu podniká, vám potvrdí, že vytváření pozitivního toku peněz tímto způsobem je velmi obtížný proces.
U seriozních společností multilevelmarketingu si objednáte produkt, který je o dvě až tři třídy kvalitnější než v klasickém obchodě. Tyto mlm firmy se zavazují že cca 30% z celkové ceny produktu dávají zpět na výrobu, vývoj a inovaci produktu. Tím garantují špičkovou kvalitu svého výrobku. Dalších cca 50% z ceny produktu ve formě bonusů a pasivních příjmů jde do kapsy ditributorům, kteří s mlm společností spolupracují. Díky tomuto systému odpadají náklady spojené s distribucí výrobku a tak vzniká přidaná hodnota ve formě unikátní podnikatelské příležitosti pro všechny, kteří hledají navýšení příjmu.
Náplní práce distributora v síťovém marketingu není chodit od dveří ke dveřím a prodávat výrobky, ale budovat odběratelskou síť. Distributor v rámci své sítě napojuje nové distributory na mlm společnost, učí je samospotřebě a jak budovat jejich vlastní spotřebitelskou síť. V tomto případě funguje distributor jako distribuční kanál mlm společnosti. Za dobře provedenou práci dostává náležitě zaplaceno a stává se pomyslným „dravcem“ spotřebitelského řetězce. Bonusy, výplaty a odměny se vyplácejí např. z přímého prodeje ke koncovému zákazníkovi ve formě prodejní marže, z celkového obratu distributorovo sítě, z generačního obratu apod.
Kolikrát do roka si koupíte auto? Možná ani jednou, ale zubní pastu několikrát. Nejvíce peněz se točí ve výrobcích, které užíváme a kupujeme opakovaně. Proto se mlm společnosti zaměřují na výrobu a prodej kosmetiky, doplňků stravy a úklidových přípravků.
Pro ty, kteří pochopí pákový koncept networkmarketingu, skrývá toto odvětví nemalé bohatství. Otázka je zde pořád stejná. Zůstanete lovnou zvěří nebo se stanete „dravcem“ spotřebního řetězce?
4 Comments
Velice pěkně, přehledně a jednoduše napsané.
Tak to je 100% perfektně vysvětlené. Za všechny podnikatele v tomto geniálním podniktalském oboru VELKÉ DÍKY.
Samozřejmě těch tajemství v tomto oboru je daleko více.
Hezký, … ale dost, … dost věcí zatajující 🙂 jako vše
Super článok. Jednoducho a trefne vysvetlené o čo ide v MLM. Veľa ľudí aspoň na Slovensku to nechápe správne a tak si domýšľajú veci ktoré nie su jednoducho pravdivé .)