Přátelé, kamarádi, toto není ironie ani sarkasmus, myslím to vážně.
Přiznám se, že bych rád viděl Vaše výrazy. Neříkáte si: „Není náhodou ten kluk divnej, jak někdo může milovat, že mu někdo něco nabízí?“ Pokud neděláte byznys, chápu, pokud ale vaše činnost je byznys, tak doporučuji se nad tím zamyslet. Vše je totiž o úhlu pohledu. Vše je to jen o souboji paradigmat.
Cílem prodeje je, aby protistrana sdílela vaši myšlenku.
Měl jsem tu čest školit jednu významnou fin. skupinu na téma volání a položil jsem otázku, jak vy reagujete na nabídku produktů, nebo jiných služeb, když vám někdo nabízí? Přihlásila se paní a sebejistě odpovídá: „Já se s nima nemazlím a hned je sejmu!“ Teď byl míček na mé straně, a na mne byla reakce. Položil jsem otázku a zasadil matchball. Moje otázka zněla: Když vy sejmete obchodníka a přitom nezjistíte zda by jeho služba nebo produkt měla pro vás hodnotu, tak proč se divíte lidem, kteří si s vámi nechtějí dat schůzku, i když jim ty peníze můžete navýšit?
Nastalo ticho…
Stojíte na rozcestí a máte svobodu volby rozhodnout se zda dotyčného vyslechnete či ne. Buď půjdete doprava a na celou věc se bude dívat, že nesnášíte, když vám někdo něco nabízí, nebo půjdete doleva, kde vám ukážu jednotlivé výhody. Jak padla hláška v mém oblíbeném animáku Zataženo občas trakaře, kdy starosta říká Flintovi: „Zvol si svůj osud“.
Cílem tohoto článku je nabourat vaše negativní paradigma o nabízení a ukázat vám to v lepším světle. Pokud se těšíte, tak hurá na další řádky.
Nyní zapojíme mozkové závity: První otázka těžkého kalibru zní: Jaké pocity cítím, když mi někdo něco nabízí a co mi způsobují?
Jeden z důvodů je špatný pocit, že někomu musím dát košem (zvlášť když je to známý se super nabídkou). Nebo říct obchodníkovi: Ne, děkuji nemám zájem, je jak přilít olej do ohně a už začíná série logických otázek, kde dostanete sodu… Všichni lidé nejsou asertivní a přesně ví, když dají důvod, je to háček pro obchodníka a má se čeho chytit a už vás tahá na břeh……. Samozřejmě je tu jeden ze zaručených způsobů jak ho odbýt – položit telefon, nebo nahodit drsnou pózu, uzavřít se do sebe a být neoblomný, ale to jste si uzavřeli cestu k prodejci.
Teď je otázka jak to elegantně udělat tak, aby obchodník měl dobrej pocit, že neprodal a vy jste vyšli jako vítěz, potažmo jste si ho naklonili na svou stranu a potenciální spolupráce s vámi je reálnější? A teď čekáte, že vám to napíšu?
Jak říká moje kamarádka Lenka „se nehodí, se neznáme“. Až se uslyšíme nebo uvidíme, tak vám to sdělím. Ale nebojte hodnotu dostanete, jen vás nesmím tolik rozmazlovat, milí čtenáři.
Pro ty co se nebojí – zavolejte mi na 730 577 668 a ulovte mne! Pokud se vám to nepodaří, odejdete aspoň s dobrým dojmem a ukáži vám v praxi jak se elegantně odmítá nebo vyhraje vaše osobnost a stanu se vašim klientem nebo spolupracovníkem.
Nebo…
nemůžou náhodou ty negativní zkušenosti za malého mozkožrouta, který vám říká, otravuješ lidi, nic jim nenabízej! MLM nebo obchodník, je podřadná práce, on mne zas někdo pošle někam a váš tým vám dává obligatní výmluvy proč zrovna dneska nevolat. Znáte ty pocity?
Za prvé – zlaté pravidlo: Pokud jsem obchodník, tak respektuji jiného obchodníka.
Taky nesouhlasím se spoustou lidí, ale respektuju je. Naše obchodní činnost se nikdy nebude líbit všem. Jak můžete chtít, aby vás lidé respektovali, když vy jejich prodejem opovrhujete? I když spolupráce nebude navázána a zanecháte dobrej dojem, stále máte otevřené dveře.
Za druhé: Zamyslete se nad tím, jaká je životnost človíčka v MLM nebo obchodu?
Kolik znáte lidí, kteří vydrželi víc jak dva roky v byznysu? Je jich vždy méně. Pokud budete mít dobré vztahy, spolupráce může dopadnout později. Každé ovoce má svou dobu zrání 🙂 A věřte, že ty nejlepší zrají nejdéle. I víno zraje několik let a vyplatí se počkat.
Za třetí: V případě uskutečnění prodeje vámi doporučeným členem, vás čeká jistě malé všimné, nebo revanš 🙂
Za čtvrté: To nejdůležitější…
Kdo napíše koment dole na fb, tak tomu ho pošlu do chatu jako odměnu 🙂
V příštím článku rozeberu podrobněji pravidla a napíšu svou osobní zkušenost. Takže bez velkou loučení, zatím načtenou 🙂
10 Comments
Máš pravdu už minule, jsem se nad tím zamyslel 🙂
Áno je to pravda nie znamená že som nezískala dôveru od klienta a že musím popracovať na ponuke. Odkedy moja dcéra pracuje ako finančná poradkyňa tak si vypočujem každú ponuku a poďakujem pretože si predstavím že ona niekomu volá a ako jej asi musí byť ak ju nikto ihneď odmietne alebo bude na ňu drzý.Samozrejme rešpektujem každého obchodníka pretože aj ja som obchodníčka a nikdy nevieš čo ponúkané Ti môže pomôcť.
To je hodně inspirativní! Já sama mám ráda, když mi někdo něco nabízí a od té doby, co jsem v přímém prodeji aktivní, každého si vyslechnu. Někdy jsem až zvědavá, co se dozvím. Však „ne“ můžu říct kdykoliv a s přátelkým úsměvem :o) Také si ráda beru od lidí letáky, které rozdávají. Co když je tam něco, co se mi fakt může hodit! 🙂
právě jsem si užila hovor, kdy se mi paní snažila vnutit produkt 🙂 já to snad taky začínám milovat nebo co 😀
Ahoj všem,
jsem moc rád, že je několik lidí, co si začali užívat tyhle nabíkdy. Znám práci obchodního zástupce a pravdou je, že někdy jsem si to doslova užíval. Ale to by jsme nebyli v česku, aby někdo jen tak pomáhal zadarmo. Při pohledu z blízka a po prozkoumání všech oficiálních materiálů, které nepocházely od našich skvělých školitelů, ale z oficiálních stránek firmy jsem se až zastyděl. To co jsem šířil do mnohých domácností bylo tragické a ne prozpěšné jak nám bylo deně vtloukáno do hlavy. Takže děkuji ale nemám zájem.
Musím sebekriticky přiznat, že jsem na volající dost hnusná, zamyslela jsem se nad sebou a zkusím to změnit, ale můj názor je, že je velký rozdíl mezi „volajícím“ MLM obchodníkem a „volajícím“ zaměstnancem call centra.
Mám ráda, když mi někdo něco nabízí a předem si o mně něco zjistí, např na LinkedIn, že Davide? Pak je nabídka úplně o něčem jiném, protože dotyčného už vlastně znáte, víte, jak vypadá a není to pouze anonymní čárka v seznamu.
Skvělý článek a těším se na pokračování.
Rady ze života pro život…
Děkuji, Tomáši 🙂
Velmi zajímavé téma Tomáši! Kolik lidí rozpozná, že se před nimi objevila nabídka jejich života? Kolik času a prostoru jsou pro ni ochotni obětovat? Minutu, dvě? Kolik takových lidí je, kteří to dokážou. Jeden, dva, maximálně 3 ze sta. Také závisí na „teplosti“ Vašeho doporučení. A jak se správně říká první NE není NE navždy. I když to nevidíte, pozorují Vás a jakmile přijde hmatatelný a viditelný úspěch, jdou do toho! Tato skupina má 16%! Tak se nebojte a rozbalte to! Je to jen kvóta! :o) Pavel
Skvělý článek,který donutí nejednoho chytit se za nos a sáhnout si do svědomí a dokonce po přečtení mít chuť něco změnit 🙂 Děkuji
S tím se nedá nic jiného než souhlasit.