Do jaké míry propagovat MLM s pomocí on-line marketingu*, který i přes svou narůstající oblibu není 100% duplikovatelný tak jako tradiční způsob získávání obchodních partnerů?
*v MLM se používá nejčastěji ve formě tzv. attraction nebo-li magnetického marketingu, kdy se hlavní cílovou skupinou stávají nespokojení networkeři hledající cestu, jak uspět v MLM.
V tomto příspěvku upozorňuji na nejčastější chybu týkající on-line marketingu, která může pohřbít vaše šance na vybudování byznysu přes internet a zároveň s tím nabízím řešení, jak správně používat on-line marketingové strategie a taktiky pro network marketing.
V poslední době se stalo trendem utíkat od kontaktování přes telefon na internet. Je to pohodlnější, internet do jisté míry zaručuje anonymitu a šetří náklady. Ale je tohle opravdu ten správný pohled na online marketing?
Na koho cílíte?
Proti on-line marketingu nic nemám a sám ho hojně využívám. Ale.. Existují totiž dva způsoby, jak dělat online marketing pro MLM – dobře a špatně. V drtivé většině případů se na internetu setkávám s tou druhou možností..
Koho byste chtěli, aby se stal vaším obchodním partnerem? Lenocha nebo vítěze? Blbá otázka, jasně, že vítěze! Tak proč dáváte příležitost jen lenochům, kterým slibujete byznys bez telefonátů, bez face to face meetingů, a tak dále..?
Pokud cílíte na slabochy, dostanete, co vám patří – prospekty, kteří jsou ještě možná lenivější než vy sami a s takovýmhle ansáblem díru do byznysu neuděláte! Pokud slibujete falešná očekávání pohodlným lidem a odrazujete od lety prověřených marketingových strategií a taktik „staré školy“, ztrácíte také všechny vaše možné leadery. Tady je vysvětlení proč..
Leader ihned z vaší marketingové komunikace rozpozná, že slibujete lidem nesplnitelné – jen falešná očekávání a na místo toho, aby pod vaší vlajkou budoval byznys, dá od vás ruce pryč.
Najít vyváženost mezi online a offline marketingem
Vím, že prověřené a osvědčené marketingové metody „staré školy“ fungují a budou fungovat i nadále. Stejně tak online marketing také funguje a může být dokonce efektivnější než offline, pokud je prováděn správně. Pokud ale budete vaše prospekty lákat na byznys bez telefonování, 99% těch kteří se k vám přidají při první překážce skončí.. Jsou to pouze hledači laciných řešení.
Je jedno, zda používáte online nebo offline marketingové strategie, ale nikdy nevybudujete dlouhodobě hodnotný tým bez toho, abyste použili telefon nebo uspořádali meeting..
Takže, pokud je vaše strategie online a nechcete přitahovat jen hledače pohodlí, ale opravdové vítěze, udělejte 2 věci:
1. Zahrňte do svého online marketingového poselství mimo jiné strategie podporující prospektování, kontaktování nebo follow up po telefonu. Ukažte všem potencionálním zájemcům, že se soustředíte také na to, jak oslovit váš teplý trh a neschováváte se jen za anonymitu internetu, která láká flákače.
2. Používejte sami v praxi vašeho podnikání některé z offline technik pro váš teplý trh. Aby úspěch z kontaktování byl co největší definujte přesně svou cílovou skupinu a zvolte vhodné strategie a taktiky, díky, kterým oddělíte rychle zrna od plev.
2 Comments
Super článek. Plně s ním souhlasím. Navíc MLM jen online ztrácí své kouzlo rozvoje osobnosti. Při offline marketingu nemůžete odpojit internet a vymluvit se na poruchu. Musíte vše vybojovat a to vás do budoucna velmi posílí.
Pane Furiši, i já jsem s Vámi zajedno. Při tvorbě webu mě napadá totéž. http://www.bohatazena.cz/