Seznam emailových adres – zlatý důl pro toho, kdo ho vlastní a umí správně používat. V tomto seriálu vás krok za krokem naučím, jak budovat vlastní emailovou databázi. V sedmi příspěvcích vám takřka v přímém přenosu ukáži, jak implementuji email marketing na tento blog. Získáte jedinečnou šanci dívat se mi při práci přes rameno a čerpat z toho, co jsem do této doby o email marketingu naučil.
Díl 1. Co je to email marketing?
Nejprve ale trocha teorie…
Přibližně před rokem a půl se u nás začalo výrazně zvedat povědomí o email marketingu… což byl pojem, který u nás do té doby znalo jen několik zasvěcených podnikatelů a marketérů.
Co si pod tím vlastně představit? Co email marketing je a co není? Většina e-shopů, firem a podnikatelů bohužel stále vnímá email marketing jako způsob, jak své klienty zahrnout virtuálními letáky se akčními nabídkami.
Možná taky znáte ten pohled na přecpanou poštovní schránku, ze které visí tiskoviny o tloušťce silnější knihy. Samé letáky a propagační hlouposti. Podobně dnes vypadá emailová schránka většiny z nás… chodí nám otravná reklamní sdělení ze všech stran… od firem, které si hrají na email marketing, ale vůbec nepochopily jeho principy.
V kontrastu s tím, jeden z průkopníků email marketingu u nás, známý internetový podnikatel David Kirš, ve svém kurzu EmailAcademy prosazuje zajímavé heslo: “Nejdřív pomáhej, potom prodávej.” Principiálně jde o to, že firma nebo např. blogger svým kontaktům poskytuje hodnotná sdělení, nové poznatky z oboru a zkrátka předává takové informace, které pro klienty nebo čtenáře mají určitou přidanou hodnotu.
Tím budují vztah, důvěru a tzv. “status experta” v očích svých klientů, čtenářů nebo návštěvníků webových stránek. S takovým přístupem jsou zákazníci mnohem připravenější a lačnější od nich nakoupovat A je to logické. Neznámou holku si také nevezmete hned na prvním rande. Musíte se trochu otrkat, než si řeknete své ano. Prodej funguje na velmi podobných principech.
Email marketing ve zkratce:
- nejdříve potřebujete upoutat na stránkách zajímavým obsahem, které návštěvníky motivuje k tomu, aby na sebe zanechali kontaktní email, na který chtějí dostávat novinky a další informace
- tento kontakt zpracuje speciální software pro email marketing a zařadí jej do databáze kontaktů, kde se s ním dá dále pracovat
firma, podnikatel nebo blogger generuje pro klienta či čtenáře zajímavý obsah, který mu občas zašle emailem (např. článek, novou studii, instruktážní video… cokoliv hodnotného). - Tento proces lze díky technologiím dokonce i chytře zautomatizovat
- tím se mezi obchodníkem a klientem buduje jakési pouto a když pak obchodník má něco užitečného k prodeji, klient je tomu mnohem více otevřený (viz. heslo: “Nejdřív pomáhej, potom prodávej)
Výsledkem správného email marketingu je, že si firma nebo blog buduje loajální zákazníky či čtenáře, kteří se těší na další zprávu (email) a rádi pak nakupují. To je oproti klasickým emailovým letákům začínajícím “akční nabídka” velký posun vpřed. Nejedná se totiž o žádnou maličkost. Například firma Jena nábytek a.s. si během jediného roku rozšířila svou databázi z 380 na 16 000 kontaktů… díky použití chytrého email marketingu.
Asi největší expert na email marketing u nás je již zmiňovaný David Kirš, který tyto principy učí již ve třetím ročníku svého oblíbeného kurzu Email Academy Premium, který nedávno odstartoval a je dokonce částečně zdarma.
Ve druhém díle našeho seriálu, tedy zítra, vás seznámím se strategiií email marketingu na tomto blogu. Dozvíte se, proč emailing zavádím a jaké výhody z něj vyplynou pro vás čtenáře. Máte se na co těšit…
Po celou dobu „experimentu“ jsem otevřen Vašim dotazům, komentářům, postřehům a samozřejmě i radám zde v komentářích pod příspěvky.
← Předchozí díl: V novém seriálu vás krok za krokem naučím, jak budovat seznam jmen online
→ Další díl: Strategie emailingu na blogu multilevel-marketing.cz
—
Líbil se Vám můj příspěvek? Dejte mu LIKE, sdílejte ho na Facebooku a ostatních sociálních sítích, diskutujte o něm zde v komentářích nebo mě osobně kontaktujte.