A je to tady, soutěž o knihu Randyho Gage „Jak si vybudovat MLM stroj na peníze“ zná své vítěze! Jsou jimi Radim Kudla, Petr Kolečko a Marek Kuruc. Blahopřejeme výhercům a děkujeme všem zúčastněným. Výherci získávají knihu „Jak si vybudovat MLM stroj na peníze“ od světoznámého kouče network marketingu Randyho Gage, kterou do soutěže věnovalo vydavatelství thevision.sk.
Radim Kudla
Můj příběh se odehrál ve Vietnamu v roce 2010 kdy jsme s přitělkyní začali podnikat v MLM. Náš spolupracovník Taun nám domluvil schůzku u jeho známých. Sedli jsme tedy na motorky a vyrazili na druhý konec Saigonu. Dorazili jsem do jedné z milioný tamních uliček, kde bydlel Taunův známy. Ten nás po příjezdu přívítal a požádal zda můžeme udělat prezentaci před jeho domem, že ještě příjde pár jeho známých. Takže nám nachystal stůl a židličky abychom se mohli nachystat. Mezitím něž jsme si na stůl nachystali prezentční knihu a produkty dorazilo asi 6 vietnamců. Takže nám nebránilo nic začít naši prezentaci. Ochotně a s nadšením jsem jim v angl. jazyce vysvětloval co jsme za firmu a jaké máme produkty Tuan překládal do VN jazyka. Jelikož jako běloch s běloškou jsme nejen tam vzbuzovali pozornost, naše přitomnost v uličce vzbudila natolik zájem tamního obyvatelstva, že se seběhli všichni sousedé. Během pár minut se v uliččce nadalo hnout!!! Vietnamce kam se podíváš a uprostřed dva běloší z Evropy, kteří nechapavě koukali na to shromáždění co se děje kolem nich. Celkeme jsem se tím i bavili, ale jen do té doby co se objevili policisté, kteří shromáždění rozehnali do svých příbytků. V tu chvíli náše dobrá nálada se vytratila jako pára nad hrncem. Policisté začali na nás ukazovat a debatovat s Tuanem, který neměl čas nám překládat, takže jsme nevědeli co se děje. Tuan nám stačil jen říct, že máme odevzdat pasy, vše zbalit a jit na stanici, což nám v tu chvíli bylo opravdu nepříjmné a my s přítelkyni jsme se již viděli někde v cele nebo jsem dokonce počitali i s vyhoštěním ze zemně. Cestou na stanici nám jen Taun stačil říct, že můmžeme být v klidu, že vše bude OK. Což v tu chvíli bylo nedostačující pro naše uklidnění. Jakmile jsme dorazili na stanici, seběhli se všichni policisté co tam byli.(cca 15) Prohlíželi si nás a naše pasy. Po té jsme museli vysvětlit co vůbec děláme ve VN. Takže jsme jim vysvětlil, že tady pracujeme, ukázali prezentační knihu a produkty. Ve chvíli jak policisté zjistili, že máme produkty na hubnutí, všichni vytahli mobily a začali někam telefonovat. Opět jsem nechapali co se děje, zda si to ověřují u nás ve skladu nebo volají nadřízeným. Po pár chvílich se začaly sjiždet na stanici maželky policistů. Jelikož měli pár kilo navíc tak měli zájem o naše produkty. V tu chvíli se nám žačala vracet nálada. Policisté nám vysvětlili, že pokud budeme chtít někdy příště pracovat před domem takže to máme nahlásit na nejbližší stanici daného okrsku v Saigonu. Takže Taun posbíral kontakty od manželek policistů, my jsme poděkovali a rozloučili se. Vše bylo OK jak nám Tuan na začátku říkal, vratila se nám opět nálada a chut do práce. Jedinné co se nám nevrátilo byla prezentační kniha, která se zřejmně zalibila některému policistovi natolik, že uznal za vhodné si ji ponechat. Naštěstí jsem ji měl uloženou v mém notebooku tak jsme si nechali vyrobit novou a pokračovali v našem MLM podnikání ve VN.
Petr Kolečko
Klasická nepříjemná situace, kdy máte se svým klientem schůzku a nestihnete jí včas, ba jí dokonce musíte zrušit kvůli zácpám na dálnici. Tentokrát byla prodleva opravdu velká a byl jsem nucen se z celé schůzky omluvit. Zvedám tedy telefon, trapně se omlouvám a snažím se schůzku přesunout na jindy. Klientovi se to samozřejmě moc nelíbí, chápe to, ale když už si udělal čas, tak chce ode mě alespoň nějaké informace. Asi každý z MLM podnikatelů je zvyklý prezentovat svůj obchodní model s pomocí papíru a tužky. Rovněž tak já. Věděl jsem tedy, že vysvětlovat něco bez toho, aby mi viděl pod ruku, bude hodně obtížné. Začal jsem tedy vyprávět o nejjednodušších základech svého byznysu. Na každou informaci, ale padly další dvě otázky a dostávali jsme se tak čím dál tím hlouběji do systému, až jsem byl nucen říci: „Bohužel Vám nejsem schopen tohle vysvětlit, aniž byste to viděl na papíře. Máte u sebe psací pomůcky?“. A začal jsem ho instruovat, co si má on sám na papír nakreslit . Kupodivu, to nebylo zas tak obtížné. Klient naštěstí nebyl v MLM nováček, mnoho věcem již rozuměl a provizní plán dovedl rychle pochopit. Klient si tedy udělal prezentaci v podstatě sám sobě . Když jsem dorazil na místo, tak jsme si už jen plácli a domluvili se na dalším postupu.
Marek Kuruc
S kolegom sme mali rozpracovaného klienta a pri našej vzájomnej mailovej komunikácii si kolega nevšimol, že to čo posiela mne posiela aj klientovi. Jeden taký mail končil vetou koľko na tom „zhrabneme“? V domnení, že to ostáva len medzi nami dvoma. Samozrejme klient sa ozval a patrične nám dal pocítiť, že keď už sa bavíme medzi sebou, tak nech sme aspoň dôslední a skontrolujeme si komu čo posielame. Ja som chcel celú situáciu aspoň nejako zachrániť a klientovi som odpísal na ochranu kolegu, že celá komunikácia sa netýka jeho a zahral som to na problém medzi servrom, internetom, I.P. adresami a podobne. Myslel som si, že to múdrymi technickými IT rečami zahram do autu. Žiaľ čo som nevedel, že klient patrí medzi SR špičku v poskytovaní hostingu a je profík v tom čo robí. Krok za krokom mi zmapoval našu komunikáciu odkiaľ-komu a kam išial mail z akej I.P.adresy cez akého poskytovateľa internetových služieb. Bááác. Neostalo mi nič iné ako sa za všetko ospravedlniť a tŕpnúť, či klient neukončí spoluprácu. Našťastie všetko dobre dopadlo, klient ostal a mne ostalo jedno veľké poučenie. Keď sa už stane nejaký „prúser“ netreba si vymýšľať výhovorky. Keď som si vedomý pochybenia, hneď sa ospravedlniť. Ostať autentický.