Hledáte recept, jak být kreativní v byznysu a odlišit se od konkurence? Pak inovujte dosavadní a mnohdy zastaralé obchodní modely a třeba je postavte i na hlavu! Kniha Tvorba business modelů vám ukáže, jak na to.
Tvorba business modelů
Alexander Osterwalder a Yves Pigneur
Příručka pro podnikavé jedince, kterým nechybí vize, odvaha ani kreativita a kteří se snaží překonat zastaralé business modely a nahradit je podniky zítřka.
Když jsem nedávno přemýšlel nad tím, v jaké době dnes z hlediska podnikání žijeme, bral jsem v úvahu dva faktory. Na jedné straně stojí ti lidé, kteří nadávají na krizi a tvrdí, že obchod už není tím, čím býval jako např. v 90. letech. Na druhé straně je zde skupina lidí, kteří i krizi navzdory vydělávají na všech frontách. Jak je to možné? Inovují, co se dá, zatímco první skupina tvrdě spí…
V knize Tvorba business modelů naleznete příklady úspěšných inovátorských firem současnosti a krok za krokem postupy, jak inovovat své vlastní podnikání bez ohledu na to, v čem podnikáte nebo jaký obchodní model používáte.
Kniha je rozdělená do pěti částí. V té první naleznete koncept plátna business modelů. Toto plátno slouží jako nástroj k přehlednému popisu, analýze a navrhování obchodních modelů. Druhá část rozebírá konkrétní vzory business modelů a ukazuje jejich fungování na příkladech inovátorských firem. Třetí část studuje design navrhování business modelů. Budou vám odhaleny pokročilé techniky zhmotňování podnikatelské myšlenky a dopracování se k jádru pudla. Čtvrtý krok je věnován strategii, jak uvést daný model v život, aby fungoval co nejefektivněji s ohledem na praxi. Pátá část knihy je o tom, jak všechny předchozí body sladit dohromady a vytvořit tak plynulý proces návrhu a realizace nového business modelu.
Kniha Tvorba business modelů není jen tak obyčejná kniha – je to barevná, opticky velmi lákavá a hlavně praktická příručka pro inovativní podnikatele. Na jejím tvorbě se podílelo více jak 400 autorů – podnikatelů, ale i akademických autorit. Dost možná, že se někomu bude zdát příliš vědecká, ale to bude nejspíš tím, že jdou autoři problematice podnikání hluboko pod kůži a vlastně až k samé podstatě věci.
Knihu osobně doporučuji. Ocení ji zejména ti podnikatelé, kteří mají kreativního ducha. Kniha vás bude doslova nutit kreslit si vaše myšlenky na papír. Pokud si rozkreslíte váš stávající byznys dle plátna business modelů, možná se budete sami divit, na čem opravdu jste.
Nejste ještě rozhodnutí, zda je kniha Tvorba business modelů pro vás ta pravá? Nevadí. Udělejte si tento malý test, který vám pomůže v rozhodnutí.
Máte podnikatelského ducha? ANO x NE
Myslíte neustále na to, jak vytvářet nové hodnoty či budovat nové firmy nebo jak zlepšit či transformovat firmu, vníž působíte? ANO x NE
Snažíte se objevovat inovativní způsoby podnikání, které by mohly nahradit metody zastaralé či překonané? ANO x NE
Pokud jste odpověděli na některou z výše uvedených otázek ANO, pak je kniha „Tvorba business modelů“ pro vás jako ušitá a zaručuji vám, že vás bude bavit! Najdete ji na webových stránkách nakladatelství Albatros Media a.s.